God Aften.

Jeg er i gang med at strippe et helt rum fra gammel tretex og skal sætte gips i stedet.. men nu til spørgsmålet.

Der skal trækkes nogle nye el-udtag/netværksudtag og et lampeudtag over vinduet eller vinduespots. Og jeg har jo alternativerne:

* Strippe al råspån og trække flexslange i reglerne og endda lægge isolering i væggene for lydens skyld, og en ny OSB-plade har jo mindre samlinger og lignende, som man kunne risikere at sætte en søm i i fremtiden.

* Ellers fræse/spore i væggene og sætte op rot doser/senildoser, hvilket måske er billigere men på en eller anden måde føles det første alternativ mere sikkert.

Hvordan ville I have gjort? Gælder først og fremmest væggene da loftet ikke behøver have råspån egentlig.
 
  • En rum under renovering, med trævægge og loft, samt en delvist revet væg. Der er et vindue i højre side.
Nok for at plader er dejlige men det føles lidt som spild hvis eksisterende materiale kan bruges
 
Jeg havde beholdt tretexen og fræset elrørene ind i dem og sat gips udenpå.
Hvorfor fjerne tretexpladerne? De fungerer jo også som både lyd- og varmeisolering.
 
  • Synes
thomas33
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.