Hej

Jeg har en gammel kælderdør i metal, som er ved at ruste væk, så det er nok på høje tid at udskifte den. Problemet er, at gulvet i rummet indenfor døren nu er ca. 10 centimeter højere end da døren blev installeret, hvilket resulterer i et lidt grimt udseende. En ekstra indvendig dør har håndteret det, men nu når jeg laver kælderen om til et soveværelse, vil jeg gerne have lidt mere lys ind og ønsker derfor en dør med vindue, så en dør ville være bedre. Desuden ligger den nuværende dør mere eller mindre mod jorden, hvilket er lidt dumt, når det regner og vand løber ned til døren (se billede).
Rød källerdør af metal ved grå væg, omgivet af beton, en trælampe og sort nedløbsrør på gavl. Træhegn ses til venstre.
Så det jeg ønsker at gøre og har brug for lidt støtte i at tænke over, er hvordan jeg skal hæve dørkarmen, jeg tror, jeg skal gøre følgende
1. Fjerne lecablokke, der sidder ovenfor (se billede)
Rød metalldør mod murstensvæg, delvist åben med udsigt til hvid indvendig dør; synlig rust ved dørkarmen, ydre væg rød og grå. Kælderdør med rød maling og isoleringsskum omkring dørkarmen. Udendørs ses en trappe og have med hegn og planter.
2. Støbe en ny sokkel for at hæve dørens nederste karm væk fra jorden udenfor og op til gulvniveau. (se billede)
Åben källardørr med rød metalramme og rustpletter, viser klinkegulv og revner ved dørkarmen. Afløbsrist og skrånende beton udendørs.
3. Installere en ny dørkarm med dør.

Tror I, at der er behov for at sikre styrken ovenfor den nye dørkarm? Ovenfor lecablokkene er der trælægter ret tæt på.
Er det svært at støbe en ny sokkel/platform? Har nogen nogle tips/links?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.