Hej,
Min første trådstart, der vil nok komme flere i betragtning af det projekt, vi har kastet os ud i! =D
Jeg har læst igennem flere tråde, der findes om dette emne, og har fået lidt info derigennem, men jeg modtager gerne jeres tanker omkring netop min specifikke udfordring.
Vi har brug for at styrke en del af mellemlaget efter en gammel vandskade, se mine vedhæftede billeder. Skaden er ca. 1 meter fra ydervæggen, og den totale afstand fra ydervæg til næste bærende væg er 4,5 meter.
Det skal siges, at alt har været tørt i lang tid.

Hvordan ville I håndtere de 2 bjælker, der er beskadiget? Hvad er der ellers, jeg bør tænke på, synes I?

Tak på forhånd!

• Skarvet mellem loftsbrædderne viser vandskade og rådne bjælker i træloftet. Efter renovering af mellemloft. En døråbning og rum bagved ses.
  • Rådnet taggulv med synlige rør og skadede bjælker efter vandskade.
  • Synes
Björkebo Frösön
  • Laddar…
Ja, det er ikke sjovt med vandskader. En grundig vurdering skal foretages på stedet. Man behøver at stikke kniven i bjælkerne for at se, hvor beskadigede de er. Hvis de ikke er beskadigede i dybden, bør der være muligheder for at forstærke. Hvad er gulvbjælkerens dimensioner? Se bort fra påsalninger for at bære blindbunden.

• Synes
Björkebo Frösön
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.