Skal lave om en del af et uisoleret skunk til et varmt walk-in closet. Jeg regner med at få ind vægge gips + ca 200 mm isolering + "vindskiva" + luftspalte mod det skrå ydertag. Fylder en diffusionsspærre nogen funktion ved denne type ombygning, eller kan man lige så godt springe over den?
Det er et gammelt træhus fra ca. 1920 med skorsten som stadig er varm, spånisolering på loftet og som i øvrigt mangler diffusionsspærre i såvel vægge som tag.
Tak på forhånd for kloge svar og overvejelser om fordele og ulemper.
Det er et gammelt træhus fra ca. 1920 med skorsten som stadig er varm, spånisolering på loftet og som i øvrigt mangler diffusionsspærre i såvel vægge som tag.
Har du ingen spærr på øvrige loft, kan du lige så godt springe spærr over i garderoben også, måske også bruge spån eller lignende celluloseisolering også der. Nogle siger også, at man kan bruge forhydningspapp i stedet for plastik. Er øvrige loft opvarmet?
Jeg skal gøre det samme faktisk, men jeg har et spørgsmål... Har du luft, der kommer ind gennem tagskægget og op til loftet i dag? Hvis ikke, hvad er formålet med luftrummet, hvis det ikke er ventileret?JerkaV sagde:Jeg skal lave om en del af en uisoleret skråvæg til en varm klædekammer. Jeg regner med at få ind væggips + ca. 200 mm isolering + "vindskiva" + luftrum mod det skrå ydre tag. Fører en dampspærre nogen funktion ved denne type ombygning, eller kan man lige så godt springe over den?
Det er et gammelt træhus fra ca. 1920 med skorsten, der stadig er varm, spånpladeisolering på loftet og som i øvrigt mangler dampspærre både i vægge og tag.
Klik her for at svare