Jeg har googlet, ledt og overvejet, men finder ingen god løsning for at lede vandet væk eller ”fuge”, så vandet ikke løber ind gennem den påtænkte væg.
Hvordan ville I bygge et udestue, hvor et hjørne står på klippe ifølge billede?
Jeg tænker, at der kan være vinduer der og ”plank” under vinduerne - men hvordan bygger jeg med hensyn til det vand, der vil løbe ned ad klippen?!
Hvordan ville I bygge et udestue, hvor et hjørne står på klippe ifølge billede?
Jeg tænker, at der kan være vinduer der og ”plank” under vinduerne - men hvordan bygger jeg med hensyn til det vand, der vil løbe ned ad klippen?!
Det gik sådan der med at få svar, men nu skal jeg fandeme bygge mit uterum..
Skære i bjerget er jo top, men hvordan bygger jeg det, som vandet løber mod så at sige..
Nogen idé om jeg skal bore armeringsjern, leca, fylde nedenunder med ekspansionsgrunks?
Eller armeringsjern, bygge en ramme, støbe med cement/beton med vandtætende jox og evt. fylde huller med ekspansionsjox?
eller noget andet måde? Lever på håbet om højere kundskaber
Skære i bjerget er jo top, men hvordan bygger jeg det, som vandet løber mod så at sige..
Nogen idé om jeg skal bore armeringsjern, leca, fylde nedenunder med ekspansionsgrunks?
Eller armeringsjern, bygge en ramme, støbe med cement/beton med vandtætende jox og evt. fylde huller med ekspansionsjox?
eller noget andet måde? Lever på håbet om højere kundskaber
Spåre berget udvendigt så du kan aflede vandet, bore og dubbe, forme, støb med grovbeton. Du behøver ikke "jox" og hvis du skal have berget synligt inde i det uopvarmede udestue behøver du ikke sprænge.A AnBjaBoo sagde:Det gik sådan at få svar men nu skal jeg fandeme bygge mit udestue..
Skåra i berget er jo top men hvordan bygger jeg det, som vandet løber mod sas..
Ngn idé om jeg skal bore armeringsjern, leca, fylde under med ekspanderingsgrunks?
Eller armeringsjern, bygge en ramme, støbe med cement/beton med vandtættende jox og ev fylde i glip med ekspanderingsjox?
eller noget andet måde? Lever på håbet om højere viden
Tak! Og da tænker du at jeg tegner form på formplywood, saver til, tætner og støber (efter dub)? Forsøgte at finde tips til hvordan tegne op (har set sammenligning mod ujævn væg med klods og blyant men det her er jo ujævn og skrånende bjerg...)F fribygg sagde:
Formplyfa virker unødvendigt svært og dyrt for den der lille klippeklods, har du ingen bræddelapper liggende, kan du med fordel bruge 20mm råspont som form.A AnBjaBoo sagde:
Klik her for at svare


