Planlægger at bygge en udestue og som er indsendt til byggetilladelse. Har fået at vide, at ansøgningen om byggetilladelsen skal suppleres med "Brand-PM" og teknisk beskrivelse. Nogen der har erfaring med disse spørgsmål?

Hvis jeg har læst korrekt på Boverkets side, beskrives IE30, som skal anvendes, hvis tilbygningen er tættere end 4 meter. På kortsiden vil udestuen være 4,4 meter til naboens skur, og udestuen består af Willabs sikkerhedsisoleringsglas (4 mm sikkerhedsenergiglas + 9 mm argongas + 4 mm sikkerhedsglas). Erfaring med brandsikkerhedsklasse?

//Janne

Man ville vel synes, at Willab burde kunne hjælpe dig lidt...

jonas_da jonas_da sagde:
Man skulle synes, at Willab burde kunne hjælpe dig lidt...
Hej.
Har stillet spørgsmålet til min kontakt hos Willab og fået svar, at de ikke har nogen specifikation netop brandklassificering på skydedørspartier.

Virker mærkeligt. Glasset burde jo have en specifikation, hvor det angives kan man synes. Men det er jo svært med glas i kombination med brandklassificering.

Vil opdatere, at vi fik byggetilladelse til sidst uden større besvær. Ingen ændringer behøvede at blive gjort fra oprindelig tegning. Dem jeg tilføjede initialt på egen beslutning var 2 lag gips på indersiden af den ene væg for at opnå IE30.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.