Planlægger at bygge en udestue og som er indsendt til byggetilladelse. Har fået at vide, at ansøgningen om byggetilladelsen skal suppleres med "Brand-PM" og teknisk beskrivelse. Nogen der har erfaring med disse spørgsmål?
Hvis jeg har læst korrekt på Boverkets side, beskrives IE30, som skal anvendes, hvis tilbygningen er tættere end 4 meter. På kortsiden vil udestuen være 4,4 meter til naboens skur, og udestuen består af Willabs sikkerhedsisoleringsglas (4 mm sikkerhedsenergiglas + 9 mm argongas + 4 mm sikkerhedsglas). Erfaring med brandsikkerhedsklasse?
//Janne
Hvis jeg har læst korrekt på Boverkets side, beskrives IE30, som skal anvendes, hvis tilbygningen er tættere end 4 meter. På kortsiden vil udestuen være 4,4 meter til naboens skur, og udestuen består af Willabs sikkerhedsisoleringsglas (4 mm sikkerhedsenergiglas + 9 mm argongas + 4 mm sikkerhedsglas). Erfaring med brandsikkerhedsklasse?
//Janne
Vil opdatere, at vi fik byggetilladelse til sidst uden større besvær. Ingen ændringer behøvede at blive gjort fra oprindelig tegning. Dem jeg tilføjede initialt på egen beslutning var 2 lag gips på indersiden af den ene væg for at opnå IE30.
Klik her for at svare