Hej alle,
Jeg har tænkt på at bygge en udestue til efterår/forår, dvs. koldstillede om vinteren. Fundamentet er tænkt som en støbt plade (uden gulvvarme) med klinker ovenpå.

Nu til mine spørgsmål;
1. En bygherre med højt anseende siger, at der ikke er behov for nogen dræning for denne plade, da "tagrenden tager sig af det meste". Dette lyder mærkeligt i mine ører, hvad siger I?

2. Findes der nogle anbefalinger for, hvor meget celleplast man skal have under betonen?

Vedhæfter et billede af, hvordan huset ser ud, og placeringen af den nye udestue.

Mvh
Andreas
 
  • Plantegning viser placeringen af et fremtidigt uterum mellem vaskerum og stue, med mål 7490 x 3700 mm. Visuelt layout af nærliggende rum.
Er vel bare at lægge en slange i forkant og koble sammen med eksisterende dræning?

200 celleplast duer udmærket.
 
surris
Skal og skal. Klarer sig sikkert uden, men hvorfor ikke lægge slange når man alligevel er i gang...
Behøves ikke mere end 100mm hvis du ikke skal have nogen varme derude.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.