Hej. Har læst og set en del, der er lavet her. Jeg undrer mig over, hvad I synes om mine to mulige metoder til at holde den bevægelige del af en monkeybar oppe. Hvilke fordele og ulemper ser I?

Bemærk, at den vil blive fastgjort i den ene ende, det er kun for illustrationsformål, jeg har begge løsninger på det sidste billede.
Mvh

• Monkeybar konstruktion med træbjælker og blå metalstænger, viser løsninger til støtte af en bevægelig del, begge fastgjort i den ene ende.
  • Træbjælke konstruktion til monkeybar med en rørholder. Solidt design med støttebjælker og blå tværgående rør, monteret på en robust pæl.
  • 3D-model af monkeybar-konstruktion med to træsøjler og tværgående metalringe, der illustrerer to potentielle metoder til fastgørelse.
Senest redigeret:
Hvorfor skal den være bevægelig?

Z z_bumbi sagde:
Hvorfor skal den væreE
Z z_bumbi sagde:
Hvorfor skal den være bevægelig?
Den ene side skal være det, fordi træerne svajer uafhængigt af hinanden. Skruerne vil ifølge oplysninger blive revet løs efter et stykke tid.

Robust spændebånd rundt om træerne, i båndet mellem træerne skruer du en lægte på indersiden af spændebåndet på hver side og fastgør håndtagene med skruer udefra. Det flekser når det er nødvendigt pga. vind osv., og kan justeres let efter behov.

• Synes
Roffe_riff
  • Laddar…
K Karl-E sagde:
Rejält spændebånd rundt om træerne, i båndet mellem træerne skruer du regel på indersiden af spændebåndet på hver side og fæster håndtagene med skruer fra ydersiden. Det fleksibelt når det behøves pga vind osv, og kan justeres let efter behov.
Tak for svar. Spændebåndsdelen er jeg med på, dog ikke hvor regel og skal sidde. Tænker du regel mellem bånd og træ?

En regel på hver side ca. 30cm kortere end mellemrum mellem træerne. Du skruer dem gennem spændebåndet med skive, foreslåeligt en skrue ind i hver rør del fra hver side selvfølgelig.

• Synes
Roffe_riff
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.