Hej,

Jeg havde tænkt mig at bygge en chin-up-stativ og en dips-stativ, der skal stå udenfor.
Tanken er, at de skal være i 95x95 trykimprægneret, bortset fra selve håndtagene, hvor jeg har brug for noget rundt i en diameter på cirka 30-40 mm.
Rundstav overvejer jeg, men er usikker på, om den holder. Dips-stativet skal kunne klare cirka 50 kg (spændvidde ca. 100 cm) per håndtag, og chin-up-stativet 100 kg (ca. 100 cm spændvidde). denne https://www.beijerbygg.se/privat/sv...verk/rundstavar/rundstav-furu-33mm-obehandlad
Hvad skal jeg i så fald behandle dem med? Det skal være noget ikke-klæbende og helst heller ikke giftigt, men som stadig kan stå udenfor.

Her er to billeder af, hvordan jeg har tænkt mig dips-stativet:
Træningsstativ i 3D-model med målene 1500x1000x1090 mm, designet til at benyttes som dips- og chins-station i udendørs træning.
Tegning af en dipsstativ i træ med specifikationer for dimensioner: bredde 607 mm og længde 894 mm, med skråtstillede ben.

Og her chin-up-stativet:
Chinsstativ designet i træ med to lodrette bjælker og en vandret stang. Dimensioner er angivet som 2205 mm højde, 1000 mm bredde og 700 mm dybde.

Sådan byggede jeg.

Rør fra rinkaby.

• Trækonstruktion i baghaven med metalrør fra Rinkaby, barn leger i nærheden.
  • Synes
BjörnNelson og 1 anden
  • Laddar…
Flot!
Ingen rinkaby rör i nærheden her, men de kan måske bestilles på nettet.
Hvilken dimension har du?

Ville også tro, at rør i metal er bedre end træ - har det i min chinsstang udendørs. Hvis rørene bliver glatte, kan man vikle lidt sportstape rundt for bedre greb.

En overvejelse, trykimprægneret er jo ret ubehageligt, og der er jo risiko for, at man kommer til at røre ved det, når man træner. Kan det være et alternativ at bygge den i byggregel på 95x95 i stedet og overfladebehandle den, og måske stille den på nogle lecablokke eller lignende, så den ikke er i direkte kontakt med jorden?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.