Er der nogen, der har erfaring med (eller holdninger til) at udbygge noget af markedets modulhuse som for eksempel Smålandsvillan eller Älsbyhus? Hvilke specifikke problemer kan man støde på, som er unikke for ud-/ombygning af modulhuse? Konstruktionsmæssigt er de så vidt jeg kan forstå meget lig "enhver anden bygning".
- Hvordan tilsluttes modulerne til hinanden, og kan der opstå problemer der?
- Fundamentet på modulhuset er så vidt jeg forstår krybekælder, dette bør vel ikke vanskeliggøre? (Måske endda tværtimod?)
- Hvad mere bør man overveje?
Vi overvejer at købe et præfab-hus, men vi vil på sigt lave visse ændringer (uanset hvilken leverandør), så spørgsmålet lige nu er, om vi skal vælge en billigere løsning og derefter tage ombygningerne, eller om vi skal tage en større udgift nu og betale for "overkapacitet" i et antal år. Forskellen i pris mellem de billigste muligheder (modulhuse) og de dyreste (løsværkshuse som fx Varbergshus) er betydelige.
Jeg tænker selv at udføre ændringerne, som i princippet består i en mindre udbygning (20 kvm), en bæring på overetagen for at få en mere åben planløsning samt ændret vinduessætning nogle steder i huset. Beregningerne overlader jeg til en konstruktør, men tømrerarbejdet tænkte jeg selv at udføre.
Jeg modtager gerne alle tips og råd!