2,35 lyder langt.

Jeg byggede et hegn med blandt andet 28x45-ribber og havde ca. 2 meter mellem stolperne. Jeg måtte sætte en ribbe i midten som støtte. Det blev faktisk ret pænt. Generelt tror jeg, at de fleste plejer at have 1,8 mellem stolperne.

For at det slog sig eller hang ribber? Billede?

Risikoen er, at de liggende ribber bliver lidt banan med årene med så langt mellemrum mellem stolperne, halvere afstanden eller lignende ville jeg have gjort.

Jeg gjorde det i forebyggende øjemed. Dog missede jeg at skrue nogle ribber fast, og de blev skæve (hvilket jeg kunne rette nogenlunde ved at skrue dem fast).

Jeg antog allerede fra starten, at jeg havde gjort det lidt langt, men da jeg ikke vil grave flere huller end nødvendigt, gjorde jeg det sådan her. Og det ser ud til at fungere godt og ser ikke mærkeligt ud.

Hvidt metalbord og -stol på træterrasse med hvidt rækværk i baggrunden. En hund soler sig på terrassen. En gammel blå bil er synlig i baggrunden.

Sådan gjorde jeg, vil man så male de hvide ribber, sidder de vertikale 45x45'erne med tre skruer i hver, bare skrue dem af og trykke rækværket ud og male indendørs under tag.

Samtidig så kan du behandle de trykte stolper med en mørk terrassebejdse!

Overliggere føles som om man kan skifte dem, når de bliver dårlige i stedet, man skal jo have plane ølholdere ;)

• Synes
Azze80 og 3 andre
  • Laddar…
Flot der Joachim!! Sådan bliver det, tænker at skrue 21x70 yderpanel fast som lameller i 45x45 regler, som igen er fastgjort til stolperne! Jeg tænker også at tage hellohello's tip med en lodret lamel i midten. Jeg overvejer at have en skrå overlægger mellem stolperne, størrelse usikker. Da det ikke er til en altan men rundt om huset, kommer jeg nok ikke til at hænge der så meget med en øl :-)

Rødt murstenshus med hvide vinduer, en lille veranda, rød tegltag og hvidt træhegn foran. Bushække og græsplæne i haven.

• Synes
Marcussjogren
  • Laddar…
Skal der også en overligger på, det er kun grundmalet nu. Faldet var værre, end jeg havde tænkt mig, og jeg måtte lave mange justeringer, er ikke helt tilfreds endnu, da der er forskellige højder på venstre og højre side, men som det ser ud nu, er jeg nødt til at gøre det sådan, ellers bliver gabet på de sidste ribber i underkanten ekstremt. Har prøvet, og det så forfærdeligt ud. Ved ikke, hvor meget man tænker på de forskellige højder, om det kun er mig, eller om det er noget, man lægger mærke til med det samme? Postkasse skal også derhen, og en overligger som sagt, måske vil det fjerne det meste af højdeforskellen.

Ganesha: Ofte er det kun dig selv, der tænker på det - du er den eneste, der ved det.

Jeg synes, det ser meget flot ud. Jorden er jo som den er...

Ja, det er muligt, men jeg blev så utroligt irriteret over det, at jeg gik ud i regnen og rettede det. I mine øjne fungerede det slet ikke..., kunne ikke lade være med at tænke på det. Men nu må det være nok... Har ændret det 5 gange nu :)

Joachim Johansson Joachim Johansson sagde:
[billede]

Så här gjorde jeg, vil man så male om de hvide ribber sidder de vertikale 45x45erne med tre skruer i hver, bare skrue dem af og trykke rækværket ud og male indendørs under tag.

Samtidig kan du behandle de trykte stolper med en mørk terassebejdse!

Overliggere føles som om man kan bytte når de bliver dårlige istl, man skal jo have plads til ølholdere ;)
Er det 28x45 ribber du har på billedet som er liggende?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.