Siddet og læst lidt om byggeteknik til terrassebyggeri, bl.a. regel mod facaden.

Overvejer afstandsstykker til karmeskruer, men at afkorte den mindre diameter for at få den jævn på begge sider. Skru disse i panelet, så trykket bliver jævnt fordelt, når man strammer bærelinjen fast. Så er der jo en sprække på ca. 15mm mod facaden.

Eller har I en enklere, bedre løsning foruden at undlade at fastgøre til facaden. Har fiber, el-kabler, der går der og vil ikke rode der.

Den ydre bærelinje vil blive lagt på leca blokke med syldpap under, spændvidden er kun 2,7m, så 45x170 burde være nok med cc60, jeg tror, jeg lægger cc50 alligevel.

Spørgsmålet er, om bærelinjen behøver understøttelse hele vejen eller om man kan have afstand mellem blokkene på ca. 60cm?

Vil lægge blokkene på langsiden, kan tilføjes.

• Grøn ESSVE 111120 distansbrik til Indu-Prog system, vist med tekst "Distansbricka", solgt i 50-pakning for 219 kr på proffsmagasinet.se.
Pallningsbrikker?

T Tjrex sagde:
Pallningsplader?
Tak for tip👍

Købte sorte 10mm distancer, blev godt.

Er i gang med den ydre bærbjælke, har I nogen indvendinger, inden jeg fortsætter?

Vil blokere nederst mellem støtterne for at undgå V-form. Har 3 frallor i hvert støtte.

• Rødmalet ydervæg med sorte 10mm afstandsstykker mellem bæringsstrukturen og væggen, placeret ved siden af en tør græsplæne.
  • Rød bygning med terrasse og svensk flag, under konstruktion med sorte distanser og træbjælker på plænen. Trillebør til venstre i billedet.
  • Synes
Tjrex
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.