Skal renovere et badeværelse i et gammelt hus. Jeg skal bygge en indervæg, der er så tynd som muligt. På ydersiden af væggen skal det være osb+gips.

Hvad er den tyndest mulige konstruktion, der kan flises på og som desuden er godkendt til vådrum?

Vi kørte 75mm metalreglar cc30 - det er gået 2 år, og ikke en revne, det i et hus som er gammelt og knager og brager ret kraftigt.

Min faste overbevisning er, at man ikke sætter fliser i huse med træstamme, der er ingen mulighed for at få det tæt over længere tid, fordi huset bevæger sig, det gør fliser ikke. Vinylgulv er MEGET billigere (hvis man hyrer det ud) og helt tæt, selv når huset bevæger sig.

Vi lavede vores badeværelse for omkring fem år siden. Dette i et hus bygget omkring 1880. Satte reglar og gips op til badeværelse, og ikke en revne. Silikone i hjørnerne og fugen mod gulvet.

PumpTompa sagde:
Min faste overbevisning er, at man ikke sætter fliser i huse med trækonstruktion, der er ingen mulighed for at få det tæt over længere tid, fordi huset bevæger sig, det gør fliser ikke. Vinylgulv er MEGET billigere (hvis man hyrer det ud) og helt tæt, selv når huset bevæger sig.
Med en plastbaseret tætningsfolie får man samme effekt som et vinylgulv, hvis man sørger for at flise med korrekte hjørner (ikke silikone). Det er folien og ikke fliserne, der tætner, fugerne skal faktisk "ånde", så de er ikke lavet til at være tætte.

Jeg tror, at du skal køre med mindst 70mm reglar. Hvis du virkelig vil spare hver mm, så måske burde du springe OSB over. monter den i stedet som remser mellem reglarne, så har du noget at skrue ting op i.

Jeg var på en byggeplads for nogle år siden, og der var væggen lavet af 28mm gles og på det en limet og skruet 13mm plyfa af god kvalitet, rot gips. Ca 3m lang og 2.5m høj og det var mindst lige så stabil som mange andre vægge....

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.