Snailman
har tænkt have panel stående, sømmelægte gips 9mm, 45x45 liggende regel, 45x195 stående regel og derefter 45x45 liggende, liggende osb/plywood, og stående gips.

Det bliver jo en ret tyk væg og så undrer jeg hvilken dimension på sømmelægte man skal tage?

det bliver 2,70m høj væg så det bliver liggende regelaftand, nedefra regnet, 300, 600, 600 600, 600mm (=2,70m) sømmelægten kommer nok ovenpå gipsen og derefter præcis ovenpå denne liggende regel.

Har set at man ofte bruger 28x70mm, men at der også er dem som bruger 10mm tykt (plywood?) (Faluhus)

Da væggene bliver ret tykke og byggearealet er begrænset så vil jeg ikke have 'for' stort mellemrum?

Nogen forslag, meninger?

28 mm er minimum for at få noget at sømme i. Men skal du sømme direkte igennem sømmelægte og gips og ind i reglen bagved behøver du jo ikke have tykkere end at det bliver et luftspalte. Det er nok med en 10-12 mm.

Jeg plejer at gøre det nemt for mig og tage 22X45 eller simpelthen längsklyve 22X95 form. Billigt og godt

Mikael_L
mats_o sagde:
Jeg plejer at gøre det nemt for mig og tage 22X45 eller helt enkelt længskløve 22X95 form. Billigt og godt
Og så kan man jo benytte lejligheden til at kløve med skrå snit for afløbets skyld.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.