Hej alle sammen, ved ikke om jeg har lagt dette rigtigt, men jeg håber det.
Men nu til sagen. Jeg er virkelig træt af at slå mit hoved på denne bjælke hver gang jeg skal op på loftet, og jeg undrer mig over om denne bjælke er nødvendig, og om det er muligt at afvige den hvis det er tilfældet.. Loftet med en træbalk i midten, der typisk slås hoved mod. Balken løber vandret i et rum fyldt med opbevaringskasser og hylder. En træbjælke i et loftsrum, hvor personen ofte støder hovedet. Bjælken diskuteres for mulig fjernelse eller støtteændring. Loftområde med synlige bjælker og opbevaringskasser; en trappe fører opad til loftet, hvor en bjælke er i vejen for hovedhøjde. Loft med synlige bjælker, loftsbjælke og byggematerialer stablet op.
Tak på forhånd!(y)

Den er nødvendig. Hvordan du aflaster den, ved jeg ikke.

Med lidt input fra bedre vidende så måske msn kan flytte den lidt ned eller noget..;)

Og som vanligt undskylder jeg for mine skandaløst dårlige billeder.. Jeg er jo uduelig til fotografering :rofl:

Det er en hanebjælke, hvis hovedopgave er at forhindre, at spær trykker ydervæggene ud. Den kan som regel flyttes i højden, men det kan få konsekvenser for tagkonstruktionen. Mere kan man ikke sige uden bedre grundlag.

• Synes
Beretic
  • Laddar…
Okay, der er i hvert fald håb så altså!(y)
Hvad mere vil du vide? Så jeg ved, hvad jeg skal kigge efter eller få et billede af, er helt novis på konstruktioner..

Taget er i hvert fald brædderne, der kan ses indefra, og tagbeklædningen er almindelig plade, typisk tp20 eller hvad det hedder.

Det bedste er en skaleret sektionstegning med angivelse af dimensioner på spærdelene.

Oh min Gud! Jeg skal prøve at fikse sådan en.. På en eller anden måde..(y)

B Beretic sagde:
Og som sædvanlig undskylder jeg for mine uforskammet dårlige billeder.. Jeg er jo uduelig til fotografering :rofl:
Sig at du har en rigtig snelast på taget, så er det den, der forhindrer sneen i at presse husvæggene fra hinanden!

Flyt opgangen (eller drej den 90 grader.)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.