Alvorligt talt.

Har skruet terrassebrædder nogle timer i dag, og i en halv pause løftede jeg blikket en smule og hvad får jeg øje på. Et stempel, der oplyser mig om, at den skæve knastede bræt var 4.21 meter lang, før jeg savede den til og skruede den fast på terrassen. Dette stempel er nu fuldt synligt midt på terrassegulvet. Jeg ved præcis, hvordan det skete, jeg vendte alle rigtigt for at fjerne stemplerne, da jeg begyndte, men vendte denne tilbage, da jeg opdagede en harpiksstribe stor som Dalälven.

Er det vi forbrugere, der er gået man ur huse og på første maj krævet, at planhøvlerne skal stemple længderne på hvert eneste bræt? Eller er det fagforeningen for kompetencereserven, som skal skrive måleseddel på bræddegården, der er skyldig? Jeg er i hvert fald træt af disse stempler. Mon de bliver sure, hvis man saver dem væk, før man beder dem måle bunken på bræddegården?
 
Bob_the_builder
Mener du, at stemplet sidder på brættets overside??? Jeg har nok aldrig set noget lignende. Mine er stemplet i endetræet.
 
ja det lyder jo utroligt dumt at sætte det der ??? :o. Ja ellers sidder det jo altid på endetræet..
 
Der sidder et stort stempel, hele brættets bredde, 10-12 cm inde på brættet. Terrassehøvlet, trykimprægneret.

Morr >:(
 
10-12 cm er vel omtrent så meget du saver af for at slippe af med det tørre endetræ, som ellers skaber problemer ved at være lidt smallere end resten af planken  8)

Men jeg er enig - utroligt mærkelig måde at stemple på.

Å desuden - utroligt mærkelig overskrift, hvis man ikke er så kvik "Tsämpelj-vel". Jeg forstod ingenting og var derfor nødt til at åbne  :P

/Micke
 
Alfons_Helikopter sagde:
Det sidder et stort stempel, hele brættets bredde, 10-12 cm inde på brættet. Trallhyvlat, trykimprægneret.

Morr  >:(
Men det er vel et mindre problem egentlig..Skal man gøre det seriøst så fjerner man jo mellem 5 og 10 cm på endetræet :-)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.