Hej Alle.
Jeg skal udskifte noget bærende træværk i en gammel koldgarage.
Skal også skifte taget da det lækker ind i skruehullerne.
Kiggede på priser nu og så at imprægneret træværk var billigere.
Det føles som en fordel at tage dette i stedet, nogen med viden på
området som kender fordele og ulemper?
 
Under visse forudsætninger kan trykimpregneret begynde at lugte.
Så er det ofte af dårligere kvalitet.
Gå til byggemarkedet og vælg selv træet ud, lige, tætvokset og knastfrit.
Ring rundt og sammenlign priser og prut.
 
Nej, det er ikke anbefalet
nogle imprægnerede planker har jeg også brugt engang, men jeg ville aldrig bygge helt i imprægneret
 
Tak for svaret, venner. Det bliver en combo.
 
Tobzter
hvad siger vi om carport i trykt vs Malet "almindeligt" tømmer?
Skal bygge Carport (Koldgarage), skal man bruge ubehandlet til hele og male eller trykt bortset fra panelet, som skal slams.
 
passer man vedligeholdelsen, går det fint med almindeligt tømmer
 
Behøves der overhovedet nogen vedligeholdelse? Hold bare taget tæt.
 
Impregneret er helt unødvendigt på det sted. Desuden er det billige trykimprægnerede ofte ikke styrkeklassificeret, hvilket kan være et krav for bærende dele i et tag.
 
Tobzter
Top, så bliver det almindeligt tømmer.. det kommer til at ligne mere en koldgarage end en carport mod det eksisterende skur.

Men jeg fortsætter her.

Eftersom ja vil have tæt mod jord, skal man lægge en række med leca eller støbe en lille klack ?for derefter at gå over til træ?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.