Jeg overvejer at isolere min trappeopgang. Gulvet er opbygget af imprægnerede bjælker fra -09.
Er det okay at beholde disse, eller skal jeg skifte dem ud med almindelige bjælker?
Ovenpå bliver der gulvplader, vandbåren gulvvarme og vinyl.

Jeg tror, det fungerer godt, da de er af nyere/mildere imprægnering, og fordi spånplader og vinyl forhindrer eventuel lugt i at trænge igennem.

Hvad siger I andre?

Nu er jeg ikke direkte kyndig på området men vil bare ...

En arbejds kammerat til mig skulle købe hus i sommer som havde stået tomt et stykke tid ... Ved ikke om det har med sagen at gøre (at det har stået tomt) men der havde de anvendt impregnerede reglar lidt over alt i en renovering for ~10 år siden og det lugtede så dårligt at ALT skulle udskiftes. Så mit råd er at impregneret træ er noget man bruger udendørs ikke indendørs ... Så tag ikke risikoen

Mvh Micke

Skal ikke være noget problem. Tror ikke på nogle lugtproblemer. Lugter det nu? Hvis ikke, hvorfor skulle det gøre det senere?

Lugtproblemet opstår, hvis reglerne ligger mod en grovgjuten betonplade og suger fugt.

Det bliver som et torparfundament, så reglarne hænger frit.

KMolinder sagde:
Det bliver som en torpargrund, så reglarne hænger frit.
Da er det ingen problemer. Men grundreglen siger "inget trykt indendørs" men det har du jo forstået allerede.

• Synes
Mattetet
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.