Jeg har klaret noget lidt med programmet Staircon.
Nogen cracket version med delvis russisk tekst, så det var vel lidt sådan. Kan ikke helt huske, hvor jeg fik den fra.
Men det lykkedes i hvert fald at få frem en trappe, men noget drillede også, jeg husker ikke rigtig, men jeg vil mene, at det kom efter en tid, det var måske en tidsbegrænset demoversion.
Finder jeg installationen, kan jeg sende den til dig.
PM din mailadresse i så fald.
Hvis jeg ellers kigger på deres hjemmeside, så kan du naturligvis købe en, men det koster sandsynligvis en hel del:
https://www.staircon.com/sv
De har også en slags demo på deres side, har ingen anelse om, hvad man kan gøre der, mistænker, at der findes en begrænsning for ikke at kunne fremstille en trappe med materialet, men du kan tjekke:
https://www.staircon.com/sv/skapa-din-trappa-pa-webben
Endelig fandt jeg denne:
https://en.freedownloadmanager.org/Windows-PC/StairCon.html
Jeg er dog lidt mistænksom overfor sådanne sider, der leverer software, det er ikke ualmindeligt med bundlet bloatware, spyware eller malware i installationspakkerne.
Nogen cracket version med delvis russisk tekst, så det var vel lidt sådan. Kan ikke helt huske, hvor jeg fik den fra.
Men det lykkedes i hvert fald at få frem en trappe, men noget drillede også, jeg husker ikke rigtig, men jeg vil mene, at det kom efter en tid, det var måske en tidsbegrænset demoversion.
Finder jeg installationen, kan jeg sende den til dig.
PM din mailadresse i så fald.
Hvis jeg ellers kigger på deres hjemmeside, så kan du naturligvis købe en, men det koster sandsynligvis en hel del:
https://www.staircon.com/sv
De har også en slags demo på deres side, har ingen anelse om, hvad man kan gøre der, mistænker, at der findes en begrænsning for ikke at kunne fremstille en trappe med materialet, men du kan tjekke:
https://www.staircon.com/sv/skapa-din-trappa-pa-webben
Endelig fandt jeg denne:
https://en.freedownloadmanager.org/Windows-PC/StairCon.html
Jeg er dog lidt mistænksom overfor sådanne sider, der leverer software, det er ikke ualmindeligt med bundlet bloatware, spyware eller malware i installationspakkerne.
Staircon er et fremragende program, som jeg brugte i min virksomhed. Koster en god sum, da det henvender sig til fagfolk. Ikke noget for private med andre ord. Desværre har jeg ikke programmet længere, da jeg har afviklet min virksomhed.
Linket jeg tidligere lagde ind, kan dog være til en vis hjælp.
Linket jeg tidligere lagde ind, kan dog være til en vis hjælp.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Alle 3D-programmer er nyttige, når man tegner trapper, men der er intet, der løser problemerne for dig på en god måde. Holder man sig til nogle enkle regler og er villig til at bruge lidt tid, kan det alligevel blive godt. At tegne trapper er et typisk skitsearbejde. Man skal starte med noget, som man derefter justerer lidt ad gangen. Der findes gratisversioner af Sketchup og Form-Z, som kan bruges, men som tager lidt tid at lære.
Et godt udgangspunkt er den såkaldte trappeformel: To gange trinshøjden plus trindybden i cm skal blive 60-63. I en trappe skal trinshøjden være den samme hele tiden ligesom trindybden i ganglinien. Ganglinien er normalt 40 cm ude fra væggen. Trindybden måles fra en trappenæse til den næste, uden hensyn til eventuelt overhæng. Man starter hensigtsmæssigt med at bestemme, hvor meget plads trappen må tage. Man arbejder samtidig både i plan og i højde. Derefter er der en stor mængde andre aspekter, bredde, normkrav, designambitioner, styrke, materialevalg, sikkerhed mm.
Et godt udgangspunkt er den såkaldte trappeformel: To gange trinshøjden plus trindybden i cm skal blive 60-63. I en trappe skal trinshøjden være den samme hele tiden ligesom trindybden i ganglinien. Ganglinien er normalt 40 cm ude fra væggen. Trindybden måles fra en trappenæse til den næste, uden hensyn til eventuelt overhæng. Man starter hensigtsmæssigt med at bestemme, hvor meget plads trappen må tage. Man arbejder samtidig både i plan og i højde. Derefter er der en stor mængde andre aspekter, bredde, normkrav, designambitioner, styrke, materialevalg, sikkerhed mm.
ingen der har nogle nye idéer om, hvordan man kan skaffe sig et program, hvor man kan tegne en trappe.
jeg skal tegne 2 stk. vinklet trapper til min hytte jeg tegner.
Jeg tegner i Inventor, så jeg har brug for at kunne få målene på selve trinene. det russiske program, der findes, efterlader en del at ønske, når det gælder detaljer.
jeg skal tegne 2 stk. vinklet trapper til min hytte jeg tegner.
Jeg tegner i Inventor, så jeg har brug for at kunne få målene på selve trinene. det russiske program, der findes, efterlader en del at ønske, når det gælder detaljer.
Åh åh, jeg har muligvis stadig programfilene til en piratkopi af staircon på en backup-harddisk et eller andet sted.
Jeg har desværre slet ikke tid til at lede nu, hvis det er OK at vente et par uger, en måneds tid, så kan jeg prøve at finde det senere.
Jeg har desværre slet ikke tid til at lede nu, hvis det er OK at vente et par uger, en måneds tid, så kan jeg prøve at finde det senere.
finde du muligvis noget? er i samme situation og skal bygge en trappe.Mikael_L sagde:
