Har en hytte på en fjeldside mod nord. Om vinteren blæser vinden ret hårdt mellem fjeldene, og det driver altid en stor mængde sne op over trappen op til hytten. En uendelig masse sneskovling.
Jeg overvejer at bygge en trappeside på den eksisterende trappe for at modvirke den værste sneophobning. Den nye trappeside skal ikke fungere som gelænder, da jeg har gelænder på den anden side. Der er der ikke nogen side at tale om, andet end nogle stolper, så man lettere kan skovle sneen ud i skråningen.
Som jeg har planlagt det, består trappesiden af stående spjæld af 45x45mm træ med 20mm mellemrum.
45x45mm lægterne skrues ned i det eksisterende vange-stykke, som hvis jeg ikke husker forkert, er af typen 45x220mm. Det hele stabiliseres øverst af en liggende 45x45. To skruer nederst, en øverst.
Tror I, dette er nok i stabilitet? Hvis ikke, hvordan ville I gøre det bedre?