Hej

Jeg forstår mig ikke på reglerne for trapper i nybyggeri.

Skal der være 25 cm trindybde?
Eftersom jeg har 3,2 i højde og længden er 3 m
Så bliver det trinshøjde 20 cm og trindybde 21,5
45 grader hældning

Er det godkendt?

J
Trinhøjde 20 cm perfekt, min er 19,5 cm, Trindybden, afhænger af om du skal have tæt trappe, så behøves der 25 cm for at tæerne ikke skal ramme, det kan ellers blive sådan at trinnet tages lidt langt ud med foden og en risiko for at glide af trinnet findes, hvis ikke trædefladen kommer godt ind

J jojo123 sagde:
Trinhøjde 20 cm perfekt, min er 19,5 cm. Trindybden afhænger af, om du skal have en tæt trappe, da der kræves 25 cm for ikke at ramme tæerne. Ellers kan det blive sådan, at man tager trinnet lidt for langt ud med foden, og der er en risiko for at glide af trinnet, hvis ikke trampdelen kommer godt ind
Okay godt at høre. Reglerne siger, at jeg ikke må have åbent dernede, men man kan vel have lidt åbent, ikke helt. Men hvad er din trindybde? Og er det nybygget?

J
En åben L-trappe i et ældre hus, på den del med lige del med hele trin er det 26 cm, næste trin ovenfor ligger 3 cm ud over det nedre, og hele foden kan placeres på trinnet. Det med tætte trin er for, at man ikke skal kunne falde ned på nogen nedenunder, og ved glidning eller andet, skal et ben ikke komme ind imellem, da det kan gå galt. Hvis du kan øge dybden, er der ingen hindring for det, men det kan være svært at finde en standardtrappe med det. Jeg har set, at nogle sætter et stykke på trinnets bagside (skrues i trinnet) halvvejs op mellem trinene, så er alle risici væk.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.