Har tænkt mig at indrette loftet, og derfor skal loftslemmen væk, og der skal arrangeres en ordentlig trappe. Men pladsen er ikke så stor, så jeg bliver ikke rigtig klog på, hvordan jeg skal gøre. Hallen, der ligger under loftslemmen, er 2,80 m lang og knap 2 meter bred. Højden fra gulv til gulv er knap 2,70 m. Hvad jeg kan regne mig frem til, er, at en lige trappe, lige der hvor loftslemmen sidder, bliver meget stejl. Tips?
Helt afhængig af hvor meget trafik der vil være op til vinden...
Men en lofttrappe med udsparinger i trinene er meget kort (og stejl).

http://www.trappfabriken.se/trappor.asp?ProductID=20
Men passer måske ikke så godt, hvis der er en hyppig gang op og ned.
Men en lofttrappe med udsparinger i trinene er meget kort (og stejl).
http://www.trappfabriken.se/trappor.asp?ProductID=20
Men passer måske ikke så godt, hvis der er en hyppig gang op og ned.
Det kommer være soveværelse og stue, så en stejl trappe vil ikke fungere.
En lige trappe skal nok være mindst 3,5 meter lang, for din etagehøjde for kun at være på grænsen til stejl. Derefter har du også brug for lidt plads på NV for overhovedet at kunne komme til trappestarten.
En U-trappe kan klare sig på ca. 1,8 x 2-2,4. Men så har du spærret gangen for gennemgående trafik, hvilket jeg antager ikke fungerer.
En U-trappe kan klare sig på ca. 1,8 x 2-2,4. Men så har du spærret gangen for gennemgående trafik, hvilket jeg antager ikke fungerer.
3,25m skulle man nok klare sig med. 15 trin á 18cm højde og 25cm længde. Der er dog ingen chance for det her, og at lukke hallen ville være en umulighed, da vi ikke kan nå halvdelen af huset.Mikael_L sagde:En lige trappe skal nok være mindst 3,5 meter lang, for din etagehøjde for kun at være på grænsen til stejl. Så skal du også bruge lidt plads på NV for overhovedet at kunne nå trappeopgangen.
En U-trappe kan klare sig på ca. 1,8 x 2-2,4. Men så har du lukket hallen for gennemgående trafik, hvilket jeg antager ikke fungerer.
Vi har desværre ikke noget rum, hvor vi kan placere trappen, bortset fra hallen. Dog har vi haft nogle overvejelser om at lave køkkenet om, så det er ikke umuligt, at vi bliver nødt til at stjæle lidt af køkkenet for at få plads til trappen.
Klik her for at svare