Hej!
Jeg er i gang med at bygge en träterrasse, der skal være 12 x 5.
Jeg er nået til bjælkerne, selve "rammen" er oppe.
Träterrassen er fastgjort til facaden.
Bjælkerne sætter jeg med bjælkesko. Trallviket er 28x128.
Jeg har bemærket, at jeg har brug for 20 bjælker for at have 60 cc, men jeg har kun 15 tilbage.

SÅ mit spørgsmål er, om jeg kan "udligne" det, så det er nok med 15? For eksempel have 70 cc i stedet for 60 cc?
Jeg vil gerne kende ulemperne, hvis jeg laver 70 cc i stedet!

Tak på forhånd!

Paul-Staffanstorp
Ulemperne er bl.a at der bliver mere svaj, og desuden får du en masse spild da længderne er tilpasset til cc600...
Type... 3600, 4200, 4800, 5400mm

okay . Nej men så er det måske lige så godt at gå og handle 5 stk. til i stedet for at være nærig og gøre det usikkert:P

Jeg ville ikke have haft mere end 60 cc med den tykkelsen på terrassebrædder. Det vil give sig på en "ubehagelig" måde.
Så har Paul jo også et godt argument. Den sparede bjælke koster dig på terrassekontoen. :)

Ville du bruge 45x120 eller noget i den størrelse, havde det gået. Men 28 vil give efter. Du bliver bare irriteret hver gang din far går der. Så vil dækket danse ;)

Gør det rigtigt.

Tak for svar. Fan, hvorfor køber man 28x128 så, for det ser jo ud til kun at være problemer med det :P Det er godt nok billigere!

molimanen sagde:
Tak for svar. Fan, hvorfor køber man 28x128 så, når det jo bare virker til at være problemer med det :P I øvrigt er det billigere!
Klag ikke! Du har ikke testet 22x95 med c/c 600 og en gammel, frisk, tyk faster en Sankt Hans aften ;) hehe

Senest redigeret:
Paul-Staffanstorp
28x120 er dog det mest normale, så jeg synes, du har gjort helt rigtigt i det køb...
Men ofre et par ekstra reglar, da det bliver bedre og mindre spild...

22x95 er som dinkeytoys... ;)

Det går mig imod at være enig med en Malmö-fan, men det er sandelig sandt det, som du skriver Paul. :)

Heja RBK!

Paul-Staffanstorp
Styrman sagde:
Det bærer mig imod at være enig med en malmö-fan, men det er sandelig sandt det, du skriver Paul. :)

Heja RBK !
Uha og føj... Kan det spises??? ;)

Vi skal i hvert fald spise jer op den kommende sæson... :wow:;)

I har reglet for sjældent, Paul, og købt alt for dyr terrassebrædder. :) Bare at brænde op og bygge fra grunden af. ;)

Paul-Staffanstorp
...og det har vi gjort med råge hvilket du vil blive varse i efteråret ;)

Uff kæphest.... Fodbold ftw :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.