Hejsa
Har nu fået nok af aldrig at have den rigtige slags skrue derhjemme, når noget skal gøres. Vil gerne købe et basisudvalg, der rækker til det meste, man har brug for at gøre derhjemme. Både inde og ude.
Hvad er den bedste måde at opbygge en base på? Købe en stor kasse/box med blandede skruer eller købe mange enkelte kasser af skruer. Med det andet alternativ har man nok brug for en slags opbevaring, så tingene ikke bliver væk.
Hvor stor forskel er der på de forskellige mærker? Skiller sig jo ret meget i pris, når man kigger rundt. Betaler gerne lidt ekstra for kvalitet.
Nogle tips/forslag til, hvordan man bedst løser dette?
Jeg skulle købe en EssBox fra Essve og handle kasser med de skruer, man kunne have brug for. Helt klart den rigtige vej at gå. Let at fylde op. Bytte ud og så ender det altid med, at man har brug for en ekstra kasse med en masse ekstra!
Ved I om nogen netbutik, som sælger Essboxen til en god pris. Har hverken Bauhaus eller XL Bygg i nærheden af mig. Plejer jo også at være billigere på nettet, medmindre byggemarkederne har et tilbud.
verktygsgurun sagde:
Biltema har jo prisværdige skruesæt også.
Findes både til udendørs og indendørs brug.
[link]
Jeg har ikke fundet nogen fejl på Biltemas skruer i øvrigt.
Plejer at undgå Biltema, fordi jeg er blevet skuffet over nogle ting, jeg har købt der. Men deres skruer fungerer måske.....
Bruger at undgå Biltema fordi jeg er blevet skuffet over nogle ting, jeg har købt der. Men deres skruer fungerer måske.....
Ja det varierer. Og desværre varierer deres indkøbskanaler nok også over årene. Så en skrue, som for et par år siden var rigtig god og et fund, kan være dårlig i dag. Det er (et af) problemerne, når ting bliver ommærket med et nyt mærke, i dette tilfælde Biltema. Der står bare Biltema på æsken, og du har ingen anelse om indholdet denne gang kommer fra fabrikken i Ungarn, Kina eller Bangladesh ...
Jeg har haft dårlig erfaring med Biltemas ankermaskrue, som kunne skrues af med skruemaskinen ekstremt let. Jeg droppede skruerne til fordel for Gunnebos ankerklammer, da det trods alt var spær, de skulle bruges til. Biltemas almindelige galvade trådklammer i 60mm var også en skuffelse. De var for bløde, det var næsten umuligt at hamre dem ind uden at bøje dem. Pintos billigklammer, som jeg havde hamret tusinder af ind, var meget bedre.
Der er dog flere ting fra BT, der fungerer godt for mig. Deres sæt med montageskruer i forskellige dimensioner har fungeret fint, og jeg er så glad for, at jeg købte et, der sjældent efterlader mig i skruebrist, når sådan en skrue er tilstrækkelig. Jeg har også brugt deres vinduespladeskruer uden nogen bemærkninger, bortset fra at de var latterligt billige sammenlignet med konkurrenternes. Jeg har nok brugt flere skruer fra BT, ja f.eks. spånpladeskruer, som jeg ikke har opdaget noget galt med.
Summa summarum, jeg er lidt splittet, og jeg tøver en del med BT-skruer og -klammer, når det kommer til livsvigtige bærende konstruktioner. Ellers er jeg ganske åben for at i det mindste prøve.
Jeg synes jo, det lyder som om den gamle essve-kasse er, hvad TS har brug for. Den i metal fyldt med skruer. En sådan købte jeg, da jeg var i samme situation og er meget tilfreds. Men spørgsmålet er, om man kan finde dem et sted stadigvæk. Bauhaus havde jo en del for et stykke tid siden, men det ser ud til, at de er blevet erstattet af den nye ess-box. Men så får man jo ikke skruesortimentet.
Før jeg købte essve-metalkassen, havde jeg en sortimentskuffert fra Jula. Men den røg ud, efter at jeg havde revet flere skruer i stykker under samme projekt (det første jeg brugte den til). Selv hvis man køber gode skruer, så synes jeg, de koster så lidt i et projekt, at det ikke er det værd at stå der med en ødelagt skrue på det forkerte sted. Det kan jo ødelægge hele projektet. Jeg er meget tilfreds med essves skruer. Har mest hørt godt om dem fra andre også. Har dog hørt kritik mod dem, hvis de skal bruges i rawlplug. Skærene, der skal forme skruehullet, kan tilsyneladende rive pluggen i stykker. Jeg har ikke brugt så mange rawlplug selv, men de gange jeg har brugt dem er det dog ikke noget, jeg har haft problemer med.
Jeg synes jo, det lyder som om den gamle essve-kasse er, hvad TS behøver. Den i metal fyldt med skruer. Sådan en købte jeg, da jeg var i samme situation, og jeg er meget tilfreds. Men spørgsmålet er, om man stadig kan finde dem et sted. Bauhaus havde jo en række for et stykke tid siden, men det ser ud til, de er blevet erstattet af den nye ess-box. Men så får man jo ikke skrueudvalget.
Ganske sikker på, at de gamle metalbokse ikke længere sælges af Essve.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.