5,097 læst ·
4 svar
5k læst
4 svar
træregler i stedet for stål til indervæg i kælder?
Jeg ved, at man helst skal bruge stålregler, når man bygger væg i kælderen. Men hvor "dårligt" er det at bygge med træ i stedet for stål. Men nu er det sådan, at jeg dels skal bygge to vægge til et kommende badeværelse og også bygge en væg, der skal dele et stort rum i to mindre rum. Det er helt ny plade med gulvvarme i kælderen, så det vil ikke være et koldt kældergulv og ingen af væggene vil have direkte kontakt med nogen ydervæg.
Jeg har ingen erfaring med at arbejde med stålregler, så hav tålmodighed med mine måske lidt fjollede spørgsmål.
Væggen, der skal dele rummet, vil være ret kompliceret bygget, bl.a. skydedør, tv skal være "nedsænket", så den kommer i niveau med væggen + lidt andet småt og godt, der gør det nemmere at bygge med almindelige træregler. Desuden har jeg allerede træ og skruer til træ, så det bliver billigere at bygge med træ.
Væggene til badeværelset vil der sidde en væghængt toilet og kommode, så det må forstærkes mellem regler, hvor de skal sidde. Kan man bygge badeværelsesvægge lige så stabile med stålregler, og forstærker man på samme måde som med træregler?
Er det et totalt nej til at bygge de respektive vægge med træregler?
Jeg har ingen erfaring med at arbejde med stålregler, så hav tålmodighed med mine måske lidt fjollede spørgsmål.
Væggen, der skal dele rummet, vil være ret kompliceret bygget, bl.a. skydedør, tv skal være "nedsænket", så den kommer i niveau med væggen + lidt andet småt og godt, der gør det nemmere at bygge med almindelige træregler. Desuden har jeg allerede træ og skruer til træ, så det bliver billigere at bygge med træ.
Væggene til badeværelset vil der sidde en væghængt toilet og kommode, så det må forstærkes mellem regler, hvor de skal sidde. Kan man bygge badeværelsesvægge lige så stabile med stålregler, og forstærker man på samme måde som med træregler?
Er det et totalt nej til at bygge de respektive vægge med træregler?
Jeg brugte træ i min kælder...det er jo tørt område.....
Jeg har nogle trævægge i kælderen, hvor træet står på betongulvet og rører ydervæggen. Huset er bygget i 67, og der er ingen problemer i rummene (de er opvarmede).
Havde jeg bygget de vægge i dag, ville jeg dog ikke have valgt at bruge træ, men jeg har ingenting tungt på væggene..
Havde jeg bygget de vægge i dag, ville jeg dog ikke have valgt at bruge træ, men jeg har ingenting tungt på væggene..
Senest redigeret:
Klik her for at svare