Jeg har en træregel, der står tæt på et vindue, som desværre har lækket, så reglen er blevet fugtig. Den er også lidt sort nederst, hvilket jeg antager ikke er så godt. (Skimmel?) Jeg skal i weekenden tætne, så der ikke længere kan komme vand ind og ødelægge reglen mere. Jeg skal også udskifte alle vinduerne i rummet, men ikke før til foråret. Kan man redde reglen på nogen måde, eller skal den udskiftes? Det er en tyk regel, der på en eller anden måde er fastgjort i betonpladen med plade og tykke skruer. Jeg tænkte på at sætte en byggelufter i gang for at fremskynde tørringen. Jeg kan ikke "bygge" denne regel ind, men den skal stå åben; er det farligt på nogen måde? Det er måske maksimalt fem cm af reglen nederst, der er beskadiget.

Milkshaken
har du mulighed for at lægge nogle gode billeder op af regeln og omgivelserne måske?

Milkshaken sagde:
har du mulighed for at lægge nogle gode billeder op af reglen og omgivelserne måske?
Ja, det kan jeg ordne, skal forsøge at tage et billede i aften og lægge det ud!!

Milkshaken
Godt, sørg for at der kun er godt lys...

Kan man presse en skruetrækker ind, er det nok kørt, men hvad er det for en konstruktion med et jern, der stikker op på denne måde?

Er der kommet fugt nedefra?

Protte

prototypen sagde:
Går det at trykke en skruetrækker ind, så er det nok kørt, men hvad er det for en konstruktion med et jern, der stikker op på denne måde?

Er der kommet fugt nedefra?

Protte
Ved ærligt talt ikke, hvad det er for en konstruktion, huset blev bygget i 1968, det virker som om denne jernkonstruktion sidder fast i betonen, og så er reglen fastgjort til den. Nej, fugten kommer ovenfra, har et vindue der lækker. Træet er stadig hårdt, hvad jeg kan mærke.

Svært at se hvordan det er konstrueret, men kan det være sådan at denne regel står direkte på betonen (uden papi eller anden tætning imellem)

Protte

prototypen sagde:
Svært at se, hvordan det er konstrueret, men kan det være, at denne regel står direkte på betonen (uden pap eller anden tætning imellem)

Protte
Jeg ved det heller ikke helt, skal forsøge at kigge i dagslys. Men fugten kommer oppefra, det er jeg helt overbevist om. Det er løbet langs med reglen for til sidst at standse nederst. Nu må jeg koncentrere mig om, at der ikke kommer mere regn, som kan ødelægge endnu mere.

Tæt hvor vandet kommer ind, og sidder den fast ordentligt i jernet, ingen ustabilitet og som du skriver føles "hård", ville jeg lade det være som det er.

Milkshaken
Er det mon en bærende stolpe? Måske bærer den op tagspær eller noget, så er den bare boltet med valvsko uden pap eller andet.... Jeg vil nok mistænke, at der også kommer fugt nedefra, måske syllet ikke er tæt...

Milkshaken sagde:
Er det monstro en bærende stolpe? Måske bærer den spær eller noget, så er den bare boltet med buebeslag uden pap eller andet.... Jeg vil nok mistænke, at der også kommer fugt nedefra, måske er remmen ikke tæt...
Hej, jeg blander mig i denne diskussion med et facit i hånden. Hvis det er fugt fra vinduet, og som det ser ud til at være også fra en anden retning, er et råd. Udskift den og tjek grundigt, hvor fugten kommer fra. Hvis det viser sig, at det bliver en ekstra omkostning, lover jeg dig, at den er overkommelig. Det kan blive betydeligt dyrere at lade være, og du sikrer også dit boligklima.

Kutte tidligere ejer af et skimmelsvampehus..

Senest redigeret:
Kutte Heitmann sagde:
Hej ger mig ind i denne diskussion med et facit i hånden. Hvis det er fugt fra vinduer, og som det ser ud til at være også fra en anden retning, så er et råd. Udskift det og tjek grundigt, hvor fugten kommer fra. Hvis det viser sig at være en ekstra omkostning, så lover jeg dig, at den er overkommelig. Det kan blive betydeligt dyrere at lade være, og du sikrer også dit boligklima..

Kutte tidligere ejer af et skimmelhjem..
Du mener, at jeg skal udskifte reglen? Så skal jeg også fjerne den tilstødende altandør. Vi har lagt nyt gulv og har ikke fundet nogen fugt fra gulvet. Vi har udskiftet alt det gamle, som var under vinduet før, ved ikke rigtig hvor vi skal kigge efter fugt.

Hvordan opdagede du fugt i dit hus og hvordan kunne du sælge det? Eller løste du problemerne inden?

Milkshaken
Lad en fugtfirma komme og måle, det kan være pengene værd for at få et svar.

Milkshaken sagde:
Gør så at I lader nogen fugtfirma komme og måle, kan være værd de penge for at få et svar.
Enig. Ring jeres forsikringsselskab eller tjek med en bygherre som kan lave en fugtmåling.

"Hvordan opdagede du fugt i dit hus, og hvordan kunne du sælge det? Eller løste du problemerne først?"

Jeg opdagede muggen, da jeg sad på gulvet ved den ene gavlvæg og skulle tilslutte stereoen. Der kom en duft, som jeg genkendte, men ikke ønskede der.
Så det var tid til at tilkalde folk, som kunne måle fugten i ydervæggens rem. Endte på 28 procent, normalt bør det ligge på 17.
Solgte huset med fraskrivelsesklausul til en reduceret pris. Og med facit i hånd kan jeg sige, at det blev billigere.

Kutte

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.