Hej!

Jeg er helt ny husejer til en 1 1/2 plans 70'er villa med indrettet loft. Desværre er hele førstesalen dækket med træpanel, som vi virkelig gerne vil fjerne. Hvad kan man gøre? Træpanelet er sømmet fast på gipsplader, og jeg har åbnet nogle steder, og det ser ud som om visse gipsplader er brudt for elektriske ledninger osv. Hvor besværligt er det at tage træpanelerne ned (det kan jeg for så vidt vurdere), men hvor vanskeligt er det med elektriske ledninger, sætte nye gipsplader op hvor det er nødvendigt osv.? Er det noget, man som helt grøn kan klare? Findes der andre tips? Hørte fra nogen, at man kunne dække træpanelet med "Återställare", men så først spartle, kan det være rigtigt? Vi har undersøgt muligheden for at male panelet hvidt, men fordi det er lakeret sagde nogen, at det skal slibes først, hvilket også føles som et kæmpeprojekt. Rummet er på ca. 50 kvm.
Taknemmelig for hjælp!

Hvilket fremragende svar, stort tak for hjælpen!
mvh,
Per

P
En detalje bare; ROT-gipsen er 6 mm tyk. Køber du 9 mm gips, får du udegips beregnet til at bruge som vindbeskyttelse på facade. Denne er behandlet med en silikonebaseret imprægnering og kan ikke males.

Byggaren sagde:
Aj f-n! har man nu lyckats ændre på det også? Tidligere fandtes kun 9 og 12-13 mm i tykkelse.

8-)

Ændre på det også!?
Hvornår er "tidligere" for dig?

ROT-Gipsen har fandtes mindst 10 år.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.