Mit garage er bygget helt i Leca, og jeg havde tænkt mig at beklæde ydersiden med panel for at det skal matche huset. Årsagen til at vi byggede i Leca, er at jeg har en altan ovenpå garagen. http://huset.stara.se/#category5.
Når jeg laver regler op for panelet, skal jeg så have noget mellem lecablokkene og reglen, eller hvad? Har I nogle andre tips, modtages de med taknemmelighed?
Når jeg laver regler op for panelet, skal jeg så have noget mellem lecablokkene og reglen, eller hvad? Har I nogle andre tips, modtages de med taknemmelighed?
Jeg er ingen ekspert, men påstår dette:
1: Du bør have noget mellem Leca og træ.
2: Du skal sikre ventilationen bag panelet.
Eftersom du skal have stående panel (eftersom huset har det) havde det bedste været, hvis du kunne få nogen form for plastikdistanser bag lægterne. Så får du jo en luftspalte, hvor luften kan bevæge sig frit i alle retninger. Sørg for, at du har åbent i bunden af panelet samt oppe ved taget (evt. med musbånd/net for at undgå insekter mm bag panelet)
1: Du bør have noget mellem Leca og træ.
2: Du skal sikre ventilationen bag panelet.
Eftersom du skal have stående panel (eftersom huset har det) havde det bedste været, hvis du kunne få nogen form for plastikdistanser bag lægterne. Så får du jo en luftspalte, hvor luften kan bevæge sig frit i alle retninger. Sørg for, at du har åbent i bunden af panelet samt oppe ved taget (evt. med musbånd/net for at undgå insekter mm bag panelet)
Præcis, du har brug for at få spikréglen nogle cm fra Lecan, så du får ventilation bag panelet. Enten kan du bruge trækiler med spærrepapir bagved, men det nemmeste ville nok være en form for plastikdistanser, som du skruer reglarne direkte igennem.
Klik her for at svare