Forstår, at når man bestiller hjemmelevering, bliver det ikke som når man vælger selv, og plejer derfor at tilføje lidt ekstra. Bestilte nu lidt blandet træ, blandt andet 1 stk. 8m lang fingersamlet 45x195 C24. Bliver jo dyrt/urimeligt at bestille 2 stk. (100% ekstra) af disse når man kun skal bruge én, de er jo ret dyre. Får leveransen og ser, at der i midterpartiet er en gennemgående sprække, ca. 60 cm på den ene side og ca. 30 cm på den anden.
Overvejer at reklamere denne hos Beijer. Hvordan ville I have gjort?
Mener du, at du ikke vil have den, så er det jo bare at sende den tilbage. Ifølge fjernsalgsloven har du jo 14 dages fortrydelsesret. Dog tror jeg, du skal betale fragten selv..
Hvis jeg tolker traguiden.se korrekt, er det ikke tilladt med gennemgående revner på C24, kun tilladt ved endetræet og da maks. 15 cm. Denne er i midten og op mod 60 cm.
Jeg havde kontaktet min sælger hos Beijer og spurgt, om det skal se sådan ud. Gjorde det selv, da jeg fik en (ud af fire) 195x45, der så ud som en propel (hvis den lå fladt i den ene ende, stak den op 3-4 cm i et af hjørnerne i den anden ende). Sælgeren spurgte, hvordan jeg ville gøre det, behøvede ikke en her og nu, så blev krediteret for et tilsvarende beløb på fakturaen. Generelt er Beijer meget gode at have at gøre med, når det gælder reklamationer, men tømmer, det kan de ikke, hvis du spørger mig.
Fik nu dette som svar, lyder lovende men må vente på den endelige besked:
Hej Jon,
Jeg har sendt din sag videre til reklamation og bedt dem vende tilbage til mig. Det bør efter min mening ikke være noget problem med et materialeskifte.
Kontakt mig gerne igen, hvis du ikke har fået en besked senest i morgen.