Nu har jeg besluttet mig for at bygge carporten om, så jeg kan have et lille gym derhjemme. Carporten ligger i forbindelse med et mindre hus på grunden, så det føltes mest logisk at lægge et træbjælkelag også i den del, hvis man i fremtiden ønsker at øge arealet inde i det hus. Se tegning.
Den nye del skal bruges som gym/kontor.
Og efter lidt søgning her på forummet så jeg, at der findes noget, der hedder EPS-beton? Er det passende at bruge i dette tilfælde?
Hvis ja, ville man kunne rulle en gymmåtte ud
Og efter lidt søgning her på forummet så jeg, at der findes noget, der hedder EPS-beton? Er det passende at bruge i dette tilfælde?
Ved ikke rigtig om jeg har forstået, hvad du vil have svar på, men på mit arbejde har vi et gym ovenover frokoststuen. Jeg tror bjælkelaget er reglet cc300 og har dobbelt gulvspån. Så er der lagt en ”gym” måtte over. Så det er i hvert fald en mulighed, hvis det fungerer for dig.
håber det hjalp dig lidt alligevel.
/Henrik
håber det hjalp dig lidt alligevel.
/Henrik
Det hjalp absolut, havde tænkt på om man kunne gøre noget med CC målet også.H Henrik-Wessman sagde:Ved ikke rigtigt om jeg har forstået, hvad du vil have svar på, men på mit arbejde har vi et gym ovenover frokoststuen. Bjælkelaget tror jeg er lagt cc300 og har dobbelt gulvspån. Derefter er der lagt en "gym" måtte over. Så det er i hvert fald en mulighed, hvis det fungerer for dig.
håber det hjalp dig lidt i det mindste.
/Henrik
Ved ikke om en moderator ændrede mit indlæg og hurtigt tilføjede billedet, men der skal stå "Hvis ja, kunne man rulle en gymmåtte ud direkte på betonen?"F frutty sagde:Nu har jeg besluttet mig for at bygge carporten til, så jeg kan have et lille gym derhjemme. Carporten ligger i forbindelse med et mindre hus på grunden, så det føltes mest fornuftigt at lægge et trægulv også i den del, hvis man i fremtiden vil øge arealet inde i det hus. Se tegning.
...
EPS-beton er ikke egnet uden overstøbning, der giver styrke. Hvis du er ude efter isolering, læg celleplast og støb rigtigt. Det bliver billigere.F frutty sagde:Nu har jeg besluttet mig for at bygge carporten om, så jeg kan have et lille gym derhjemme. Carporten ligger i tilknytning til et mindre hus på grunden, så det gav mest mening at lægge et træbjælkelag også i den del, hvis man i fremtiden ønsker at øge arealet inde i det hus. Se tegning.
Og efter lidt søgning her på forummet så jeg, at der findes noget, der hedder EPS-beton? Er det egnet til brug i dette tilfælde?
Klik her for at svare