Hvor længe skal vi lade perlesponten ligge inde, inden montering? Den har ligget i vores carport, og vi har grundmalet den inden. 70*13 er den.

• Synes
Per Kylemark
  • Laddar…
Træ tørrer ikke udendørs på denne årstid med høj luftfugtighed.

Hvordan gør jeg så? Sæt den op og vær glad? Den er jo ikke så bred, så det betyder jo mindre sprækker.

Sæt den op, når du har fået den på plads og malet, bliver det godt. Massivt træ er naturmateriale og bevæger sig lidt, afhængigt af årstiden. Vil man undgå dette, må man vælge en panel af andet materiale.

Bedste svar

Jeg lagde perlesponten i stuen foran TV'en og lod den ligge i 2 måneder, monterede den op og manglede to stykker, hentede mere fra lageret, hvor det har ligget i godt to år.

Resultat: De stykker, jeg lod ligge indendørs, inden jeg brugte dem, har ikke krympet, mens de tre stykker, jeg tog ind "udefra", har krympet 3-5 mm. Så jeg vil fjerne disse tre stykker og sætte nye op, så det ser OK ud.

Har du malet dem inden opsætning, så vil det kun ses marginalt.

Vil du ikke have sprækker, så må du køre brædderne på lossepladsen og købe perlespontpanel af MDF på vejen hjem...

Det sprang. Så aldrig mere om efteråret. Ventede alligevel ret længe og bruger en affugter.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.