Hej,
Vi har købt et hus, der havde en fugtskade i køkkenet. Fugtskaden er ikke noget problem i sig selv, da alt i huset er ved at blive revet ud. Dog forsøger jeg at finde ud af, hvordan man bedst tørrer betongulvet, da man tydeligt kan se, at det er fugtigt.
Vi har købt et hus, der havde en fugtskade i køkkenet. Fugtskaden er ikke noget problem i sig selv, da alt i huset er ved at blive revet ud. Dog forsøger jeg at finde ud af, hvordan man bedst tørrer betongulvet, da man tydeligt kan se, at det er fugtigt.
Byggeveteran
· Norrland
· 342 indlæg
Som Matti_75 skrev så kan du stille en affugter. Iaf hvis du vil få det til at gå lidt hurtigere. Så samles fugten i luften op i en beholder som du får tømt, der findes også sådanne som har en slange som du lægger i vandlåsen på en gulvafløb. Tror ikke de koster så mange kroner at leje.
Koster ikke supermeget at købe heller (nogle tusinde) og så kan man have den i vaskerummet.
Vigtigst er vel at finde ud af, hvorfor der var en fugtskade i køkkenet. Kom vandet fra lækkende rør eller kom det udefra?
Vigtigst er vel at finde ud af, hvorfor der var en fugtskade i køkkenet. Kom vandet fra lækkende rør eller kom det udefra?
Jeg leder efter dette men kan ikke finde, hvad det hedder.S Snickarkirre sagde:
Bedste svar
Det hedder affugter. Hvis du mener de modeller med slange, så er de også affugtere. Om de har slangeforbindelse fremgår af produktspecifikationen. Alle lidt dyrere modeller har det.P Poyapoya sagde:
Her er et eksempel på hvor du kan leje en.
https://www.cramo.se/sv/category/el...uktare--20l-dygn-kondens-u-varme-elbjorna60bt
Her er et eksempel på en fornuftig model at købe. Virker godt i kælder eller vaskerum senere.
https://www.clasohlson.com/se/Woods-SW22FM-avfuktare-med-reningsfilter,-100m2/p/36-7871
OBS at kondensaffugtere kræver, at det ikke er under 10 grader varmt for at fungere (omtrent).
Ja, jeg kan ikke finde ud af, hvad sådan en hedder, da det kun kommer til at sove for indendørsmiljø.tommib sagde:
Fugten er fra en ødelagt opvaskemaskine
Tak venligst for et udførligt svar.tommib sagde:
Det hedder affugter. Hvis du mener de modeller med slange, så er de også affugtere. Hvis de har slangeforbindelse, fremgår det af produktspecifikationen. Alle lidt dyrere modeller har det.
Her er et eksempel på, hvor du kan leje en.
[link]
Her er et eksempel på en fornuftig model at købe. Fungerer godt i kælder eller vaskerum bagefter.
[link]
OBS at kondensaffugtere kræver, at det ikke er under 10 grader varmt for at fungere (omtrent).
Klik her for at svare