Hej!
Jeg har brug for at købe en ny inderdør i gammel stil. Dooria Kungsäter 525 er den eneste jeg finder, som matcher mine gamle spejldøre. Dog når jeg læser her på Byggahus, ser det ud til at Dooria har varierende kvalitet på deres produkter. Dørene i spørgsmålet er jo ret dyre, så jeg overvejer, om man tør købe disse. Er der nogen, der har erfaringer med disse døre?

//Johan

Vi satte en Kungsäter 1330 yderdør ind i efteråret, og der var ingen problemer med den...

Jeg tror, at det er sådan nogle døre, jeg har i hele huset, men de er jo købt for ti år siden..... Nogle døre fik små sprækker i rammerne på spejlene, da de havde været hos mig et stykke tid, men det reklamerede jeg over, og jeg fik et nyt dørblad. I øvrigt har jeg intet at bemærke om form eller funktion. Desværre siger det nok ikke noget om kvaliteten på disse døre i dag.

Nu har jeg fået hjem og monteret mine døre. Første indtryk er meget solidt. Dog lykkedes det mig at købe en lydisoleret karme, dvs. med gummiliste. Må se hvordan det lyder, når byggeriet er færdigt.

Hvad jeg kan se, er de hvidere end standard 0502-Y. Det synes jeg i og for sig er godt, men jeg skal nok male en smyg om.

Nu skal det blive spændende at se, om de holder sig fine også.

//Johan

johel572 johel572 sagde:
Nu har jeg fået hjem og monteret mine døre. Første indtryk er meget gedigent. Men jeg fik købt en lyddæmpende karm, dvs med gummiliste. Vi får se, hvordan det lyder, når byggeriet er færdigt.

Hvad jeg kan se, er de hvidere end standard 0502-Y. Det synes jeg egentlig er godt, men jeg må nok male en smyg om.

Nu skal det blive spændende at se, om de også holder sig pæne.

//Johan
Stadig tilfreds med døren?

Vi har 5 stk. Kungsäter (Dooria i dag) model 525 i vores hus fra 1969 og planlægger nu at sætte en dør mere ind. Sjovt at samme model stadig kan købes 50 år efter, at huset blev bygget.

Oj var det fem år siden jeg købte mine døre. Hvor bliver tiden af?

Jeg er supertilfreds med de døre jeg købte. De er lige så fine og rette som da jeg købte dem.

Den lydisolerede karm var dog ingen højdepunkt da man skal trykke lidt for at åbne og lukke lydløst.

• Synes
arowe17
  • Laddar…
johel572 johel572 sagde:
Oj var det fem år sedan jag köpte mina dörrar. Hvor bliver tiden af?

Jeg er supertilfreds med de døre, jeg købte. De er lige så fine og rette, som da jeg købte dem.

Den lydisolerede karm var dog ikke nogen højde, da man skal trykke lidt for at åbne og lukke lydløst.
Tak for feedback. Ja, lydisoleret karm føles lidt som overkurs for os. Husker du, hvad du betalte for dørblad og karm? Og hvor du købte det?

Jeg købte på bygghemma.se 3200kr per dør og 1500kr for den lyddæmpende karm. Dette var i 2014.

• Synes
arowe17
  • Laddar…
Bare bygghemma ser ikke ud til at have den, vi leder efter, model 525.

johel572 johel572 sagde:
Jeg købte på bygghemma.se 3200kr per dør og 1500kr for den lyddæmpede karm. Dette var 2014.
Jeg fik svar fra K-Bygg i går:
"Swedoor som nu har overtaget Dooria/kungsäter laver ikke lige præcis den 525 i kungsäter serien. Deres craft 05 ser lige sådan ud, så vi tilbyder den i stedet."

3500:- inkl karmpakke.

• Synes
johel572
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.