Hej!

I vores hus har de tidligere ejere haft et gennemgående hul i væggen mellem to af rummene, så jeg kan se hele vejen igennem. Jeg er nysgerrig på holdbarheden af væggen, og som én der ikke har nogen erfaring med byggeri, har jeg forsøgt at google forskellige typer af vægge, men jeg kan ikke finde klare svar. Materialet er som sagt gennemgående det samme, 90mm i tykkelse. Regelsøgeren giver fuldt udslag over hele væggen, så jeg kan ikke afgøre, hvor eventuelle reglar kunne befinde sig ellers.

Sikkert utrolig enkelt for en erfaren handy-person at afgøre, men jeg er meget taknemmelig, hvis nogen har viden, så man kan begynde at overveje, hvad der kræves for hylder og lignende.

Tak på forhånd!

• Et rundt hul i en væg, som ser igennem til den anden side. Væggen er 90 mm tyk og materialet ser ensartet ud.
Kan du tage nogle flere billeder med bedre lys.

tommib
Nej, det er ikke lecablock.

Det ser ud som treetex, en slags træfiberskive. Jeg har dog aldrig hørt om en så tyk skive.

Er det blødt eller hårdt?

Hej, tak for jeres svar. Jeg indser, at lyset er for dårligt og har forsøgt at finde vinkler for at få bedre lys, men jeg får ikke rigtig nogen billeder med bedre kvalitet. Det kan skyldes, at jeg har fået snavs på linsen, som forværrer, så bedre billeder har jeg svært ved at præstere.

Uanset så er det en eller anden form for træmateriale. En googling på Treetex giver en ret god beskrivelse af, hvordan det ser ud, men tykkelsen føles mærkelig. Jeg tror, det passer ret godt tidsmæssigt til husets byggeri i 60'erne også. Det er jo muligt, at det er en bunke sådanne plader i række, for det føles faktisk som om, det er plade <-> porøs del <-> plade <-> porøs del <-> plade osv. i omgange.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.