Ifølge HusAMA er toleransen, at væggen må hælde 5% af højden, hvis jeg ikke husker forkert... Gulvet afhænger egentlig... Underlaget skal være +-3 mm/2 meter ifølge AMA M kapitlet, tror det er MB for keramikfliser... Så hvordan tolerancen er på overfladelaget, er en anden sag... Kan forestille mig, at det drejer sig om +- 1 mm et eller andet sted...

Altid kedeligt når disse problemer dukker op, og at køberen skal bruge meget tid og bekymringer på sin fremtidige bolig.
En entreprise af denne slags skal være fagmæssigt udført og følge Hus AMA som mr Z nævner.
En væg der hælder...ja siger de som kontrollerer, har det nogen større betydning synes de!!
Fliser der ikke liner op- ja det kan jeg ikke hjælpe med siger gulvlæggeren, det er beton-
pladen der ikke er jævn! Og sådan kan det fortsætte i det uendelige når man har fået ind personer i byggeriet, som burde beskæftige sig med andet.
Jeg synes du bør gå varsomt frem her, og tale med den du har skrevet kontrakt med og den kvalitetsansvarlige, og fremlægge din skuffelse og bekymring. Og at du forudsætter at de retter fejlene.
Hvis du i denne situation truer med at du vil tilbageholde sidste udbetaling, så kan du regne med at drengene forlader arbejdspladsen, og så står du der.
Hvis de ikke vil eller kan rette fejlene, har du ret og pligt (byggefejlfors) til at tilbageholde så mange penge som du vurderer mangel og fejl til.
Du kan også nu ringe til firmaet, der er ansvarlig for byggefejlforsikringen, og stille spørgsmål om hvordan du skal gå frem, alt for at få sagen dokumenteret.

Vil også tilføje; tag de svar du får fra forsikringsselskabet med et gran salt, for de ligger på samme niveau som gulvlæggeren. Hvis det bliver en tvist fordi du holder 100.000 tilbage for mangler og fejl, ønsker selskabet at du overfører pengene til dem, så de derefter skal fordele 12.000 til dig som plaster på såret for at du tvinges til at leve med fejlene, 30.000 udbetaler man til byggeren for dennes krav på 100.000, de øvrige 58.000 beholder selskabet ;D. der er intet der tvinger dig til at bruge forsikringen, og det behøver du ikke gøre hvis du holder pengene tilbage.

Det kan vel ikke passe, at væggen må hælde 5 % af højden? Det er jo ekstremt meget. 12 cm på en 240 cm væg. 0.5 % ville lyde mere rimeligt. Er der nogen, der har styr på HusAMA?

om man ikke finder HusAMA på biblioteket, kan man bede kommunens bygningsafdeling om hjælp. Det er muligt at spørge nogen på bygningsafd. om vægges hældning eller at få se i bogen selv. Kommunens personale stiller altid op for at hjælpe kommunens borgere, det er jo de sidst nævnte, som føder de først nævnte
party.gif

arny sagde:
Det kan vel ikke passe, at væggen må hælde 5 % af højden? Det er jo ekstremt meget. 12 cm på en 240 cm væg. 0.5 % ville lyde mere rimeligt. Er der nogen, der har styr på HusAMA?
Givetvis var det så...Ved ikke om jeg skal skyde skylden på træthed måske....

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.