Bliver ikke klog på dette, men det er sikkert skidenkelt, når det bliver forklaret for mig.

Hvordan laver man tærskelopbukket, når der ikke er en tærskel? Jeg tænker, at klinkerne fra gangen går halvvejs ind i døråbningen, og ligeledes at klinkerne fra toilettet mødes på midten. Men der er jo ingen tærskel at bukke op imod, og hvis klinkerne fra toilettet går til midten, bliver det ingen lige linje.

Måske er det sådan, at klinkerne fra gangen skal gå ind på toilettet lige så meget som væggen bygger på indersiden for at få en lige tæthedslinje?

Lægger man derefter tærsklen, så den flugter med gangklinkerne, bliver det en opbukning på måske (gangklinker 18 mm) plus tærskel 12 mm eller noget.

Skal skære stykkerne til gangklinkerne snarest, så det ville være rart at gøre det rigtigt fra starten.

• Byggeplads med træramme og værktøj, inklusiv boremaskiner og fliselægningsværktøj på gulvet, fliser klar til installation.
P
Du har sandsynligvis brug for at bygge en kant, så tætningen ved døren er 2 cm over øk. brønd.

• Synes
klaskarlsson
  • Laddar…
Ingen brønd bare toilet. Men mener du at opbukningen uden trin skal være mindst 20mm?
For det skal vel bøjes op på trinnet også.

Og så må vægge og karm op indser jeg nu for at det skal flugte helt.

man behøver næppe nå opbukning overhovedet på en almindelig toilet.

• Synes
Rabbithole
  • Laddar…
Er der kun toilet og ingen bruser behøver du ingen opvik

Ja, der er krav om opvik.

• Synes
Joak og 1 anden
  • Laddar…
  • Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Har man ingen brønd så ved jeg ikke hvordan en opbuk på noget cm skal beskytte.......

• Synes
Dowser4711
  • Laddar…
S Stefan1972 sagde:
Har man ingen brunn så vet jag inte hur ett uppvik på nå cm ska skydda.......
har du 20mm uppvikt på 1,5 kvadratmeter så får där plats till 30 liter vatten innan det rinner över trösklen

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
og hvad hjælper det, hvis det står og løber frit ud af en bristet slange eller et rør?

S Stefan1972 sagde:
og hvad hjælper det, hvis det står og løber frit ud fra en sprækket slange eller et rør?
det almindelige er nok mindre lækager fra fx koblinger

• Synes
BirgitS og 3 andre
  • Laddar…
Jeg havde ikke tænkt på tætningslag overhovedet, men eftersom jeg vil gøre det rigtigt, er det ligeså godt at følge reglerne. Forstår heller ikke forskellen, for det vil bare løbe ud i gangen. Men men.

Nej, ingen afløb, kun toilet.

Læs 20mm opvik mod dørtrin eller i niveau med tilstødende keramisk gulv. Lægge en liste på gulvet som man tilslutter til og derefter dørtrinnet ovenpå bliver pænest?

Rabbithole Johannes Carlsson sagde:
Læs 20mm opvik mod tærskel eller i niveau med tilstødende keramisk gulv. Lægge en liste på gulvet som man tilslutter til og så tærsklen ovenpå bliver flottest?
Men jeg kan vel ligeså godt trække klinken fra hallen i stedet for en liste. Og lægge tærsklen på dito?
Så har jeg jo stabilt under hele tærsklen.
Eller er der nogen ulempe ved at trække det så langt? Får jo også noget at stille karmen på.

Eller tænker jeg helt forkert?

Har du trøskel så er det vel bedst at trække tætningslaget op. Stil karmen der direkte hvis du har den?

• Synes
Dr Benz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.