Jeg er i færd med at planlægge indkøb til loftbeklædning/sænket loft, der vil blive bygget med hjælp af pladeregler. Disse er tænkt at fæstnes i væggene, som består af leca.

For at gøre det enkelt tænkte jeg først på, om der fandtes en form for "lecaskrue", der kunne monteres direkte i boret hul. Eller er det bedre at bruge almindelige plugs og montageskruer?

Ville sømplugs fungere? Typisk sådanne her:
1_24169-2_3.jpg

De fungerer perfekt

S sixten88 sagde:
De funkar perfekt
Tak for svaret!

Så bliver det spikplugg, det føles nemmest.

Letbetonskrue

pløkker virker ikke i leca

T tergo sagde:
spikplugg funkar inte i leca
Nu blev jeg nysgerrig... jeg har tidligere brugt spikplugg i Leca og synes, at de oftest har bidt godt, men jeg kan have haft held. Leca er vel ikke helt optimalt at fæstne i egentlig.

I dette tilfælde kommer belastningen til at være tværs skruen og ingen trækkraft som vil trække skruen/spikpluggen ud.

pjodden pjodden sagde:
Nu blev jeg nysgerrig... Jeg har tidligere brugt sømpløkker i Leca og synes, at de oftest har bidt godt, men jeg kan have været heldig. Leca er vel ikke helt optimalt at fastgøre i egentlig.

I dette tilfælde vil belastningen være tværskruen og ingen trækkræfter, der vil trække skruen/sømpløkken ud.
For dit formål vil det fungere fuldt ud. Så er der helt klart bedre alternativer, men alt skal vejes i omkostninger og behov.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.