3,850 læst ·
7 svar
4k læst
7 svar
Tips til skrue, fastgøre pladeregel i leca
Jeg er i færd med at planlægge indkøb til loftbeklædning/sænket loft, der vil blive bygget med hjælp af pladeregler. Disse er tænkt at fæstnes i væggene, som består af leca.
For at gøre det enkelt tænkte jeg først på, om der fandtes en form for "lecaskrue", der kunne monteres direkte i boret hul. Eller er det bedre at bruge almindelige plugs og montageskruer?
Ville sømplugs fungere? Typisk sådanne her:

For at gøre det enkelt tænkte jeg først på, om der fandtes en form for "lecaskrue", der kunne monteres direkte i boret hul. Eller er det bedre at bruge almindelige plugs og montageskruer?
Ville sømplugs fungere? Typisk sådanne her:

Nu blev jeg nysgerrig... jeg har tidligere brugt spikplugg i Leca og synes, at de oftest har bidt godt, men jeg kan have haft held. Leca er vel ikke helt optimalt at fæstne i egentlig.T tergo sagde:
I dette tilfælde kommer belastningen til at være tværs skruen og ingen trækkraft som vil trække skruen/spikpluggen ud.
For dit formål vil det fungere fuldt ud. Så er der helt klart bedre alternativer, men alt skal vejes i omkostninger og behov.pjodden sagde:
Denne type skrue har jeg brugt med succes i Leca/letklinker-vægge https://www.proffsmagasinet.se/mask...CqjgW38wkphXCtmByn8dgzDIxPeOJaAhoCVsQQAvD_BwE
Før brugte man ofte lidt grovere træskruer.
Før brugte man ofte lidt grovere træskruer.
Klik her for at svare