Hej!

Ny borehammer GBH 2-28 DV købt. Vores hus har letbetonvægge og bjælkelagene er armeret beton. Med andre ord bliver borehammeren brugt meget, når der skal sættes noget op. Jeg tænkte på at købe nogle fornuftige plugs og skruer i forskellige dimensioner til de materialer, jeg borer i. Har I nogle tips til gode plugs (nylon?) og tilhørende skruer?

Tak på forhånd.

Med Fischer UX (kan ev erstattes med SX hvis du ikke skal bruge i hulsten o.lign.) og GB tør jeg påstå, at du løser det meste, ikke de billigste men rigtig gode. Hvad angår skruer, så afhænger det af pluggen og hvad der skal hænges, så det er sværere at anbefale.

brevik sagde:
Hej!

Ny borehammer GBH 2-28 DV indkøbt. Vores hus har letbetonvægge og etageadskillelserne er armeret beton. Med andre ord bruges borehammeren meget, når der endelig skal hænges noget op.
Tænker du montere meget i etageadskillelserne? Ellers kommer du ikke til at bruge borehammeren så meget.

For at bore huller i letbeton er det nok med en almindelig skruetrækker; det er lettere end at bore i træ. Med borehammeren er du gennem væggen, inden du når at slippe aftrækkeren.

Borehammeren vil slå itu letbetonen, hvis du ikke slår hammarfunktionen fra. Til den armerede beton kan du bruge hvilken som helst plug. Fisher nylonplugg er nok ret god.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.