Jeg skal bygge et badeværelse og overvejer, hvilke alternativer der findes til loft. Jeg planlægger at sømme et gitterpanel som underlag. Det ville være praktisk med en færdig plade, der ikke behøver at blive malet.

Har I nogle tips?

jeg ved et loft som kaldes "Agnes Tak Ess" som findes i forskellige udførelser, de har det bl.a på Coop Lillån i Örebro ved jeg. Kan være lidt tricky at sætte men det bliver ret pænt. De er behandlet med en type af hvid film så de burde måske kunne anvendes i et badeværelse.

Har desværre ikke fundet nogle gode billeder af disse men her er et billede ihvertfald

http://hem.passagen.se/husbygget/bygg_augusti/20020826_takess.html

Da jeg renoverede badeværelset for nogle år siden, brugte jeg en spånplade, der var "plastet". Pladerne er fer og not i alle ender. Let at sætte op selv. Jeg tror, jeg kan huske, at de hed noget i retning af "Elittak"?.
Pladerne er 1200 x 600 mm.

Tak for tipsene.

Plastbelagt spånplade skriver du. Hvordan monterer man den? Hvis man skruer lige igennem, bliver det jo grimt.

Der findes vel plader, som man skal have metalskinner til, som plejer at findes på kontorer, f.eks., men det er jo lidt unødvendigt, da jeg ikke behøver kunne tage mine plader ned. Jeg mener, det ligger jo direkte på lægter og ingen ventilationsrør, som man behøver kunne komme til.

Først skal man glese c/c 30 i loftet. Sammensætning ligesom når man lægger gulvbrædder, men med forskellen at man skrues/spiger i not og fer. Der blev kun "synlige" skruer yderst mod væggene, men disse skjules bag loftliste. Jeg synes det var let at arbejde med og det blev også ret pænt. Holder farven og formen selv efter 8 år. Let at tørre af ved hovedrengøring ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.