16,830 læst ·
20 svar
17k læst
20 svar
Tips til mørtel/masse til indendørs pudsning af kældervægge ønskes.
Fordi det er cement(kalk også?) og sand på væggen fra før. Så er det meget passende at bruge det samme næste gang. Det er desuden diffusionsåbent til 100%.
Derudover handler det også om miljø og sundhed. Hærdemidlerne kan indeholde giftige fenoler og aminer. Fix med plast indeholder altid giftige biocider. Tensider, blødgørere og konsistensgivere..
Jeg skriver ikke her for at betvivle min beslutning om at have cementbaseret. Jeg ville bare have hjælp til at identificere et passende produkt
Derudover handler det også om miljø og sundhed. Hærdemidlerne kan indeholde giftige fenoler og aminer. Fix med plast indeholder altid giftige biocider. Tensider, blødgørere og konsistensgivere..
Jeg skriver ikke her for at betvivle min beslutning om at have cementbaseret. Jeg ville bare have hjælp til at identificere et passende produkt
Jones69: De fleste der skriver her både giver og modtager information. Dette er ikke et opslagsværk, men et forum. Du kan også altid regne med at blive udfordret. Det hører ligesom til.
Når det gælder din frygt for fenoler og aminer er jeg ret sikker på, at den er forholdsvis ubegrundet. Normalt anvendes polymererne i fabrikkerne til at modificere de reologiske egenskaber, og ikke til selve hærdningen. Aminer i form af diaminer anvendes i epoxymaterialer, sammen med epoxider. Man skal være varsom ved brug af begge disse stoffer. Får de hærde under rette betingelser, er det resulterende materiale forholdsvist harmløst. Fenoler bruges som regel i hærdende phenol-formaldehydharpikser, og her er det primært formaldehyden man skal være forsigtig med.
Jeg må være ny moderator her, men jeg har lang erfaring med forummet, og endnu længere erfaring som materialeingeniør. Du kan regne med at blive udfordret.
Når det gælder din frygt for fenoler og aminer er jeg ret sikker på, at den er forholdsvis ubegrundet. Normalt anvendes polymererne i fabrikkerne til at modificere de reologiske egenskaber, og ikke til selve hærdningen. Aminer i form af diaminer anvendes i epoxymaterialer, sammen med epoxider. Man skal være varsom ved brug af begge disse stoffer. Får de hærde under rette betingelser, er det resulterende materiale forholdsvist harmløst. Fenoler bruges som regel i hærdende phenol-formaldehydharpikser, og her er det primært formaldehyden man skal være forsigtig med.
Jeg må være ny moderator her, men jeg har lang erfaring med forummet, og endnu længere erfaring som materialeingeniør. Du kan regne med at blive udfordret.
Ser, at denne tråd er gammel, men vi er nu i nøjagtig samme situation som dig. Undrer hvad det blev for produkt i sidste ende? Hvis du husker 😉J Jones69 sagde:Jeg synes, at den person, der var her i et andet ærinde, analyserede og gav gode forklaringer som jeg stoler helt og fuldt på. Jeg spurgte ikke om produkter, hvilket jeg fortrød. Jeg ved hvilken firma men kan ikke huske hvad personen hedder og tænkte give forummet her en chance for at kunne hjælpe mig.
Dog så synes jeg, at vi kan holde os til emnet, og jeg er taknemmelig for forslag, der hjælper mig med at finde det, som jeg lige netop søger ifølge mit spørgsmål.
Tak Jörgen. Jeg skal kontakte Ardex og se om de har det, som jeg leder efter.
Klik her for at svare