Hallådär!

Jeg tænkte på at sætte et loft op i gips med metalbærende værk i et rum på 2x4,5m. Jeg har sat et par lofter før, men har da brugt trælægter.
Det eksisterende betonloft er ikke helt lige, så jeg tænker, at man kan spare sig en del hovedpine ved at tage udgangspunkt i lige væglister. Jeg har ikke tænkt mig at sænke loftet mere end 55-65mm inklusive gips.

Har nogen tips til et system, der fungerer til så lav en loftsænkning, er let at arbejde med og let tilgængeligt?

Hej! Gyproc har et sådan system som jeg har arbejdet en del med. Det er faktisk ret praktisk. Men jeg tror, at det er dyrere end at regle.

Er det et stort loft, du skal regle? Ellers kan du jo lægge 45mm u-profil for stålregel på væggen og så bruge 45x45 træregel i dem. For at pendle/hænge dem op er det bare at tage hulbånd og bolte i betontaget og så skrue fast i siden på regelen.

S Snickarkirre sagde:
Hej! Gyproc har et sådant system, som jeg har arbejdet en del med. Det er faktisk ganske praktisk. Men jeg tror, det er dyrere end at lave reglar.

Er det et stort loft, du skal lave reglar på? Ellers kan du jo lægge 45mm u-profil til stålregel på væggen og så bruge 45x45 træregel i dem. For at pendle/hænge dem op er det bare at tage hulbånd og bolte i betonloftet og så skrue fast på siden af reglen.
At kombinere stål- og træregler på den måde lyder jo kanonsmart! Det må nok blive at gøre sådan. Takker!

• Synes
Snickarkirre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.