Sådan ser det ud i min entre. Jeg er ved at fremhæve en murstensvæg. Problemet er, at de har fræset et gammelt rør ind i væggen ca. 15 cm ind fra kanten, som ødelægger en del. Jeg skal jo have min nye afbryder på nogenlunde samme sted som den gamle sad. Jeg har overvejet, om man skal "bygge for" sporet med en gipsplade eller lignende (oppefra og ned selvfølgelig), men spørgsmålet er, hvor pænt det bliver?

Er der nogen, der har forslag til, hvordan jeg skal gøre det? Alternativt må man jo tage alle de gamle mursten ud og mure nye ind, dog skal man regne med en vis nuanceforskel på murstenene (40-tals hus).

En delvist synlig murstensvæg i en gang under renovering med ueksponeret rør i væggen og en hvid dør til venstre.

Tyresö
Du skal banke det resterende puds af væggen og klarlakere murstensvæggen for at binde støvet. Lad det fræste spor være - det er patina - og den nøgne klarlakerede murstensvæg fremhæver en historie i huset, og det er netop pointen med at bo i et gammelt hus.

Du skal fremhæve det gamle i huset, helt enkelt!

River du nogle gulvmåtter op, finder du sikkert et supersmart gedigent trægulv, som nogen i 70'erne voldtog med en linoleums-måtte.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.