Til at begynde med er dette vores første hus, og det går lidt langsomt at lære alt, man tilsyneladende bør vide bare fordi man er husejer...
Det begyndte med, at vi havde vand, der kom ind, hvor indkommende vand går gennem væggen. Men det er fikset. Efter dette skulle vi genoprette og gøre det pænt i den første del af kælderen og kældertrappen, da dette er åbent og synligt ned fra hallen.

Jeg har lidt hovedpine. Jeg ved ikke rigtig, hvad der er det rigtige at gøre.

Da vi rev indervæggen ned, var den isoleret uden spalte, men med en plastikmåtte mod væggen. Synes det virker underligt? Træreglerne ligger dog et par cm fra væggen.

Ville gerne have det isoleret, da det er åbent op, men ved ikke om man tør. Så derfor må det fungere uden.

Det endelige spørgsmål er vel, er det bedste og sikreste bare at sætte gipsplade? Det føles meget hult. Bør man sætte noget andet materiale?
På den ene side (under trappen på billedet) har vi tilbygning med krybekælder i stedet og en gammel ydre kældertrappe på den anden side af væggen. Bør jeg rive plastikmåtten og isoleringen ned her, eller er det relativt risikofrit tror I?

Der er måske en stor risiko for, at jeg bare er alt for paranoid.
Hvid trappe i en kælder under renovering med synligt isoleringsmateriale og trækonstruktioner mod en uferdig stenvæg. Træskelet mod en rå murstensvæg, delvist synlig sort plastmembran og et rør i hjørnet, muligvis ved en kældertrappe. Byggeprojekt i kælder med synlige trærammer, rør og en trappe; delvist blottet murvæg med rester af tidligere belægning.

P
Jeg er bange for, at du burde gøre det om. Træreglar er ikke at anbefale, tror at du kan finde tråde her omkring hvordan man bør bygge i kælder.

• Synes
Daniel. O
  • Laddar…

Bedste svar

Hvis jeg var dig, ville jeg have revet alt ned og kun pudset de gamle stenvægge og malet med silikatmaling. Samt muret hullet til den gamle kælderdør, hvis den ikke bruges mere. Men der er sikkert andre løsninger også :)

• Synes
Lerstenstegel og 2 andre
  • Laddar…
J Johnsvi sagde:
Hvis jeg var dig, ville jeg have revet alt ned og kun pudset de gamle stenvægge og malet med silikatmaling. Samt muret hullet til for den gamle kælderdør, hvis den ikke bruges mere. Men der er sikkert andre løsninger også :)
Det bliver som du foreslår. Vi havde talt om det, men hun ville helst ikke det. Nu har jeg overtalt hende

Sjovt, men meget arbejde

Tak for hurtige svar
Renoveringsprojekt: en hvid trappe mod en slidt væg med et lille vindue, værktøj og ledninger synlige.

Daniel. O Daniel. O sagde:
Det bliver som du foreslår. Vi havde talt om det, men hun ville helst ikke det. Nu har jeg overtalt hende

Sjovt, men meget arbejde

Tak for hurtige svar
[billede]
Det kommer til at blive kanon(y)

sjovt!!? Man er änna forskellige :crysmile:
ps vi har gjort præcis dette. ds
det bliver flot, så kør på.

vi gad ikke pudse, så vi brugte Finjas laga vægg og typ spartlede væggene, så trak vi med en skraber. Bliver lidt struktur. Flot synes vi.

P
Hvordan laver man runde vinduer? Ligger små masonitstykker der...

JanneJanne123
Ved ikke om det er pga grimt du tænker, men størstedelen af de vinduer jeg har stødt på i kældre har været ovenfor jordoverfladen og så er jordfugtigheden ikke noget problem.

P
JanneJanne123 JanneJanne123 sagde:
Ved ikke om det er pga grimt du tænker, men størstedelen af de vinduer jeg er stødt på i kældre har været over jord og så er jordfugten intet problem.
jeg er bare nysgerrig for jeg skal gøre det samme i min kælder. Ok, hvis fugten ikke er noget problem, så antager jeg at man sætter noget foder rundt om vinduet

JanneJanne123
Ja det kan man gøre, hvis man vil, selve karmen plejer jo at være af træ, og det er ikke noget problem.

• Synes
1
  • Laddar…
L Lane sagde:
sjovt!!? Man er endda forskellige :crysmile:
ps vi har gjort præcis dette. ds
flot bliver det, så kør på.

Vi orkede ikke pudse, så vi brugte Finjas laga vægg og typ spartlede væggene, så trak vi med en skraber. Bliver lidt struktur. Flot synes vi.
Det er sjovt, når det begynder at blive færdigt
Jeg tror, jeg skal have fat i en murer alligevel. Skal fikse den gamle kælderdør samt skippe faldet, der er under vinduet. Her er så meget løst, så jeg tør ikke gøre det selv, i hvert fald ikke uden ordentlig vejledning

• Synes
Lane
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.