D Dylan sagde:
Vi må bygge helt tæt op til 1,1m, men ved ikke om det påvirker udsigten på nogen måde? Lidt for nysgerrige børn måske :D
Kombinationen med tæt og espalier synes jeg giver en højere følelse af afgrænsning end kun espalier i samme højde. Da har mit barndomshjem ikke engang en tæt espalier og vi har ikke så højt som 1,1 på den tætte del. Det måske mest er psykologisk, men at opfatte grunden som privat vs offentlig er det jeg opfatter som problemet er nu.
Det enkleste er at sætte op nogle plader, stykker af pap eller tilsvarende i rigtig højde og kigge på det fra begge sider.

Hvis man sætter planker lodret og "på tværs", kan du få op til 80-90% luft, men stadig et visuelt lukket plank, da man kun kan se igennem lige til siden, og ser man skråt, så er det tæt.

Z z_bumbi sagde:
Kombinationen med tæt og espalier synes jeg giver en højere følelse af afgrænsning end kun espalier i samme højde. Så har mit barndomshjem ikke engang en tæt espalier, og vi har ikke så højt som 1,1 på den tætte del. Det er måske mest psykologisk, men at opfatte grunden som privat vs offentlig er det, jeg opfatter som problemet lige nu. Det enkleste er at sætte nogle plader, stykker af pap eller lignende op i den rigtige højde og kigge på det fra begge sider.
Ja du har sikkert ret, se om jeg kan skitsere noget og tænke over, hvordan det kan blive :)

Anna_H Anna_H sagde:
Hvis man sætter plankerne lodret og "på tværs" kan du få op til 80-90% luft men stadig et visuelt lukket plank, da man kun kan se igennem lige til siden, ser man skråt så er det tæt.
Det er en god idé! Men ifølge svaret ovenfor er det ikke tilladt, da det opleves som tæt?

D Dylan sagde:
Det är en bra idé! Men ifølge svaret ovenfor så er det ikke tilladt, da det opleves som tæt?
Det opleves jo kun som tæt, hvis du kigger skråt. Kigger du lige op, opleves det som luftigt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.