Jeg har tænkt mig at pudse en buet sokkel/trappeside. Den er konveks med en radius på 3m, lavet af "Leca" med cementpuds påført. Har nogen tips (og helst erfaring) om, hvordan man opnår radiussen på en god måde? Skal man f.eks. sætte pudselister (10-12 mm), der følger krumningen (dvs. horisontale lister) og arbejde 90 grader mod hvordan man pudser en almindelig væg? Eller vertikale lister og en radius-savskåret afretningsbræt? Eller sætte lister ret tæt og prøve at krumme i fri hånd?