Hej!
Er ved at fastgøre stålregel-gulvskinner med sømpløkke i mit betongulv (til en stålregelindervæg). Har ingen problemer med at bore i betonen med boremaskinen, men det tager en evighed, før jeg kommer igennem stålreglen. Modtager gerne tips til, hvordan jeg kommer igennem stålreglen nemt. Nu slår jeg lidt med en kærner, borer lidt med et dårligt bor, slår lidt med kærneren, borer lidt. Stålreglen, som er cirka 0,1 mm tynd, tager 5 minutter at komme igennem, og så er det som at bore i smør, når jeg kommer til den hårde beton...

Tips modtages varmt! :)
 
D09
Har du rette bor?

Hvis jeg husker rigtigt, var det lettere at lave hullet med en f.eks. trallskruv

Nu har du hårdt underlag i modsætning til mig, men hvad hvis du laver hullerne, inden du lægger mod gulvet?

(amateur-tips)
 
Plejer at køre direkte igennem med hilti borren virker mystisk ?
 
Tryk på med betonboret bare.
 
Enig med foregående taler - Jeg bruger slagboren lige igennem, ingen problemer der. Så anbefaler jeg SPIX expandersøm fremfor sømplugg, da hovedet er større og bidrager til en stærkere installation, når man arbejder med stålregel mod beton.

SPIX expanderspik med stor hoved, som anbefales til kraftigere installationer i stålregel mod beton.
 
  • Synes
cpalm
  • Laddar…
Kører du i den rigtige retning med boremaskinen ? ;)
 
Mikael_L
L
Bore med et metalbor først?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.