Den, der har fiflet lidt med VVS-installationerne i huset, har sikkert bemærket, at kobberrørene er blevet dyre som narkotika på det seneste. Dette er dog ikke kun trist. Også skrotværdien af kobber er stukket i vejret. I dag fik jeg 42kr pr. kg ren kobber. Alt i alt havde jeg 50kg kobberskrot i huset og yderligere 35kg messing/krangods. En tur til skrothandleren gjorde mig således ca. 2800sek rigere!
Desværre har fruen allerede booket en hotelweekend, der sikkert vil spise disse penge op, men det kan jo i det mindste bidrage til at reducere tabene.....
Desværre har fruen allerede booket en hotelweekend, der sikkert vil spise disse penge op, men det kan jo i det mindste bidrage til at reducere tabene.....
Inden du går i gang, forsikre dig om, at du kan komme af med det kobber hos skrotsamleren. Der er strenge regler for, hvordan og hvad man må aflevere, netop for at forhindre tyveri (af kabler).Haagbard sagde:
Kabler, hvor man har brændt isoleringen af, må man slet ikke modtage. Hvis du har en større mængde kabel, eller en kabel som du ikke burde have som privatperson, bør du kunne dokumentere, hvordan du har fået fat i den. 100 kg regnes sandsynligvis som "husholdningsaffald", og da er det ikke et problem, men det skader jo ikke at tjekke i forvejen, skille ad er trist.....
Tænk også på, at prisen varierer mellem forskellige skrotter. Stena Gotthard ser ud til at betale dårligst af alle.
Jo, jeg har faktisk tænkt lidt i de baner, har været kæmpeproblemer her med kobbertyverier også, nu lader det dog til at tyveri af airbags er den nye fødekilde for tyveknægtene her :-?MathiasS sagde:Inden du går i gang, skal du sikre dig, at du kommer af med den kobber på skrotten. Der er strenge regler for, hvordan og hvad man må aflevere, netop for at forebygge tyveri (af kabler).
Kabler, hvor man har brændt isoleringen af, må man slet ikke modtage. Har du en større mængde kabel, eller et kabel, som du ikke burde have som privatperson, bør du kunne dokumentere, hvordan du har fået fat i det. 100kg regnes sandsynligvis som "husholdningsaffald", og så er det ikke et problem, men det skader jo ikke at tjekke på forhånd, skalle er trist.....
Tænk også på, at prisen varierer mellem forskellige skrotter. Stena Gotthard ser ud til at betale dårligst af alle.
Men men, på en eller anden måde skal det sælges.......kablet blev fundet s.a.s "i dagens lys", da jeg rev et lille udhus i sommer.
...og når jeg tænker efter, så arbejder en slægtning jo på metalskrot
Klik her for at svare