Hej

Jeg har et rum i mit hus bygget i 1922, i det ene hjørne som er afspærret. Jeg målte det via et ventilationshul og får det til ca. 4x3.5kvm. Jeg har lagt en halvdårlig film op, som jeg har taget gennem det samme hul.

Er der nogen, der har en idé om, hvorfor man har gjort sådan her?

• Synes
Pehu1004
  • Laddar…
Berg i dagen måske, så det blev for dyrt at lave kælder der.

• Synes
MONTREAL
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero sagde:
Berg i dagen måske, så det blev for dyrt at lave kælder der.
Så er det i min kælder, den blev håndgravet, da huset blev bygget, og de fik nok ikke fjernet en stor sten i det ene hjørne, så lige der er det muret til.

• Synes
MONTREAL
  • Laddar…
B blue.b sagde:
Sådan er det i min kælder, den blev gravet ud i hånden, da huset blev bygget, og de fik nok ikke fjernet en stor sten i det ene hjørne, så lige der er det muret til.
Hvor stor er den tilmurede del hos dig? Dette er omkring 10 kvadratmeter. Der kan sikkert ligge en sten der, det er bygget på en grusryg, så der er i princippet ingen klippe i jorden her (næsten alle naboer på gaden har gravet pool, mig inkluderet, og der har ikke været nogen klippe i vejen.

Er der forsvundet mange mennesker i nabolaget gennem årene?

• Haha
Staffans2000 og 1 anden
  • Laddar…
R
Hvem ved hvad du slipper løs, hvis du åbner op der:thinking::rofl::crysmile:

• Haha
  • Synes
Krokben og 1 anden
  • Laddar…
ricebridge ricebridge sagde:
Er der forsvundet mange mennesker i nabolaget gennem årene?
Måske bedst at lade det være uberørt :crysmile:

• Haha
  • Synes
Krokben og 1 anden
  • Laddar…
L Labbarparn sagde:
Hvor stor er den tilmurede del hos dig? Dette er rundt 10 kvadrat, kan sikkert ligge en sten der, det er bygget på en grusås, så der er i princippet ingen klippe i jorden her (næsten alle naboer på gaden har gravet pool, mig inkluderet, og det har ikke været nogen klippe i vejen.
fem-seks kvadrat

Hvis der er bjerge i vejen eller kæmpesten, kan man bruge smygedynamit til at dele dem i mindre stykker, der er lettere at løfte væk. Det gjorde en ven, da han lagde nyt gulv i sit køkken, et hus der var omkring 150 år gammelt for omkring 25 år siden. Han borede huller i stenene først, så han kunne putte "dynamitten" i. Der behøvedes ingen tilladelse til sprængning, når man bruger "smygedynamit" i det mindste.

Tur att du inte tappade telefonen 😅😆!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.