Vi har et hus fra 1875, og nu er planen, at vi skal bygge en glasveranda i gammel stil. Huset står på en solid sokkel. Og der, hvor glasverandaen nu skal stå, er der allerede en udbygget sokkel og støbt gulv. Størrelsen på fundamentet er ca. 3 m bred, 1,70 dyb. Højden op til den eksisterende tagudhæng ca. 2,45

Jeg tænkte at placere 6 stolper, to i hver hjørne samt to, der skal stå ved siden af dobbeltdørene. Reglere op imellem, placere vinduer samt beklæde med panel. Det jeg ikke har fået styr på endnu, er taget. Mit problem er, at jeg ikke vil lægge glasveranda-tagen under det eksisterende tagudhæng. Årsagen til det er dels, at der næsten ingen hældning bliver, og så ser det nok ikke så pænt ud.

Taget på huset ser sådan ud: Shingletag, tagpap, reglar, betonsten.

Er der nogen, der ved, hvordan man gør, når man skal "gå" op i taget med et nyt tag. Jeg har ikke tommelfingeren midt i hånden, så jeg ved, at rende og diverse plader skal sættes på. Men hvordan gør man med spær? Er det nok at lave spær på glasverandaen og derefter lave en form for "brovink" til taget, for derefter at lægge brædder, plade.......?

Taknemmelig for svar

Med venlig hilsen

Johan

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.