Vi har tænkt på at lægge sten foran vores entré og vil helst have, at stenen ligger omtrent på samme niveau som tærsklen ind til huset. Facadebrædderne går dog ca. 5 cm længere ned end tærsklen, se vedhæftede billeder. Hvordan løser man dette?

• Dørindgang med sorte dørtrin, facadebrædder og en træpalle på grus. Brædderne stikker cirka 5 cm under dørtrinnet.
  • Entré med sort dør og grus foran trin. Fasadens brædder går 5 cm under dørens tærskel, hvilket skaber en niveau forskel. En træpalle ses til højre.
Lægge et ekstra lag sten lige ved døren måske. At have facaden nedsænket under stenen ser jeg ikke som en mulighed.

Jeg havde lavet forarbejdet som en forhøjning lige ved døren, så det bliver en naturlig hældning/rampe op mod døren, det tror jeg ville blive pænest. Ellers er nok alternativet at bygge som en lille platform, men så får man alligevel snublekanten.

Synes en forhøjning bremser meget snavs fra at blive trukket ind, når man åbner døren. Ikke moderne, men meget godt er at indfælde et gitter, der opsamler snavs fra skoene

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.